På bibleren og låne Ejay. Kender ik selv til det, men er stødt på det en mas gange. Så er der også band in a box, men det er vist ik gratis. Det helt store scoope ville være at få fat i et m-audio lydkort hvor der følger protools med gratis + nogle andre spændende programmer hvor der også følger loops og soft synts med. Koster ca 2000kr mener jeg.
Har aldrig brugt Pro-Tools men er det ikke et rimelig komplekst program i forfold til hvad det lyder som om Sparrowed er efter? Ejay er et godt bud selvom jeg heller ikke har prøvet det (eller bryder mig om den slags 'samlesæts musikprogrammer', men det er nok bare faglig stolthed :D)
Det skulle være rimelig prof, men det koster dog også lidt mere en Ejay. Klart et program jeg ville anbefale, hvis man skal lave noget "ordenligt" musik!
#3 yes Protools vil være en for stor bid at bider over i forhold til Ejay . Ved ikke hvor stor audio delen er i Ejay, men for at man kan arbejde bare "lidt" kunstneriskt med sine loops, vil jeg mene at det er nødvendigt at kunne skære og modificere sine loops. Sæmlesæts musik er heller ik det store hit for mig hehe, men der ka sku tjænes KASSEN på det ;) Og det er perfect til at lave et udkast til sin musik. Mange af mine tidligere medstuderende på MGK brugte "band in a box", som også bare er et loop program. Det var perfect til hurtigt at smide nogle samples sammen så at man bare kunne hive spaden frem og øve sig til det. Lækkert og nemt. Det samme hvis man hurtigt skal lave noget "temp" musik til et projekt, da er loops vidunderligt.
#7: Er det ikke nødvendigt med noget MIDI hvis man skal lave noget fra bunden? Det kan Protools da ikke umiddelbart vel? Eller er det bare mig, der er en tosse?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
MIDI er vel kun nødvendigt, hvis du vil bruge eksterne synths og/eller moduler (jaja, det er også en synth). I Reason kan du lave alt via soft-synths, men det er da helt klart lettere at bruge, hvis du har et MIDI-keyboard.
Sagt på en anden måde: Ja, hvis du bruger eksternt grej, så er MIDI uundværligt.
For det første er det vel stort set umuligt, at lave originalmusik uden et keyboard, ikke?
Men det jeg i grunden mente var; er det ikke også nødvendigt med et program der er lavet til at modtage og arbejde med MIDI, såsom Reason eller Cubase? ProTools kan så vidt jeg ved ikke æde et midiinput sådan uden videre.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 filmz-sparrowed 20 år siden
Jeg søger et program, helst til gratis downloading.
programmet skal være i stand til at komponere fra flere forskellige instrumenter, som guitar og drum-beats.
Der er vidst enkelte af jer herinde, som komponerer musik på den måde.
#2 lasse78 20 år siden
Så er der også band in a box, men det er vist ik gratis.
Det helt store scoope ville være at få fat i et m-audio lydkort hvor der følger protools med gratis + nogle andre spændende programmer hvor der også følger loops og soft synts med. Koster ca 2000kr mener jeg.
men tjek www.digidesign.com ud
#3 Patriarch 20 år siden
#4 filmz-sparrowed 20 år siden
Har anskaffet mig Ejay's nyeste version.
Har dog ikke haft tid til at se på sagerne.
Men søger stadigt!
#5 Patriarch 20 år siden
#6 Bates 20 år siden
Det skulle være rimelig prof, men det koster dog også lidt mere en Ejay. Klart et program jeg ville anbefale, hvis man skal lave noget "ordenligt" musik!
#7 lasse78 20 år siden
Ved ikke hvor stor audio delen er i Ejay, men for at man kan arbejde bare "lidt" kunstneriskt med sine loops, vil jeg mene at det er nødvendigt at kunne skære og modificere sine loops.
Sæmlesæts musik er heller ik det store hit for mig hehe, men der ka sku tjænes KASSEN på det ;)
Og det er perfect til at lave et udkast til sin musik. Mange af mine tidligere medstuderende på MGK brugte "band in a box", som også bare er et loop program. Det var perfect til hurtigt at smide nogle samples sammen så at man bare kunne hive spaden frem og øve sig til det. Lækkert og nemt.
Det samme hvis man hurtigt skal lave noget "temp" musik til et projekt, da er loops vidunderligt.
#8 gi-jones 20 år siden
#9 myggen 20 år siden
Sagt på en anden måde: Ja, hvis du bruger eksternt grej, så er MIDI uundværligt.
#10 gi-jones 20 år siden
Men det jeg i grunden mente var; er det ikke også nødvendigt med et program der er lavet til at modtage og arbejde med MIDI, såsom Reason eller Cubase? ProTools kan så vidt jeg ved ikke æde et midiinput sådan uden videre.