Gravatar

#11 Castanea 12 år siden

davenport (8) skrev:
Tror lige jeg ryger en pind, og læser dit indlæg igen... ;D

Whoop whoop.
Gravatar

#12 MMB 12 år siden

davenport (8) skrev:
Tror lige jeg ryger en pind, og læser dit indlæg igen... ;D

Hans pointe: Han er meget uenig med dig.
Gravatar

#13 Muldgraver 12 år siden

Jeg forstår ikke grunden til at svine panserne til i Danmark. Jeg forstår sjældent grunden til at svine nogen til. Hvis GeoloGs tekster virkelig er så unuancerede, er der ingen grund til at tage dem alvorligt. Jeg synes dog personligt DR burde spille noget mere sort metal, hvor der ofres haner, geder og salamandere til Djævelen og gustne bjergtrolde mades med kristne jomfruer, det er mere i min boldgade...

davenport (1) skrev:
Jeg har 2 venner der er uddannet betjente, og de har mange gange sat livet på spil, for at vi andre kan have et godt liv.

At du har to venner i tjenesten, er for DR lige så ligegyldigt som at GeoloG engang er blevet nuppet med tjald. Nummeret sælger og dét betyder noget...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#14 Kisbye 12 år siden

Først vil jeg lige komme med en bemærkning om ytringsfrihed. Der er mange der åbenbart tror at man blot kan sige hvad som helst. Jeg vil påpege at grundlovens §77 kun giver os formel ytringsfrihed. Den europæiske menneskerettighedskonventions artikel 10 indeholder lignende begrænsninger. Det betyder reelt blot et forbud mod censur. Man vil altid stå til ansvar for domstolene. vi har da også både racisme og blasfemi paragraffer herhjemme. Så fremt at ytringerne ikke er ulovlige, har jeg som udgangspunkt intet imod at de bliver viderebragt.

Når det er sagt, så har Danmarks Radio en public service forpligtelse. I min verden handler det ikke om at sende noget der er så bredt at alle vil se det, men nærmere at sende noget for alle, også minoritetsgrupper. De bør sende det, der ikke er penge i for de kommercielle stationer.

Nu har X-Faxtor været nævnt et par gange i debatten. Må indrømme at jeg kun har set det en gang. Det var en udsendelse fra parken, hvor nogle amatører stod og sang nogle pop numre af andre kunstnere. Fandt det pivringe og slukkede igen efter en halv time. Kan forstå at det folk syntes er sjovt, er ham Blachman, som på grov måde sviner de håbefulde deltagere til.
Syntes der er en tildens i tiden, hvor folk gerne vil se noget hvor folk bliver udstillet som lallende idioter og svinet til. Så kan hr. og fru. jensen side derhjemme og godte sig. Det lidt det samme med "paradise hotel", "de unge mødre" og det nye "Ingen kære mor" på tv 2.
Syntes det er sørgeligt og jeg kan i hvertfald ikke se hvorfor DR skal sende det, når nu de kommercielle kanaler allerede sender massere af den slags i forvejen.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#15 Collateral 12 år siden

Kisbye (14) skrev:
Når det er sagt, så har Danmarks Radio en public service forpligtelse. I min verden handler det ikke om at sende noget der er så bredt at alle vil se det, men nærmere at sende noget for alle, også minoritetsgrupper. De bør sende det, der ikke er penge i for de kommercielle stationer.

Absolut enig! Samtidig mener jeg faktisk også at DR nogenlunde dækker dette kriterie. Der er både de brede folkelige ting som X-factor og søndagsdramaer, men der er også radiodramer (som er afsindigt godt produceret) og nørdede programmer som Filmland og harddisken på radiosiden. I tv er der ting som DR K, som vel netop dækker en målgruppe som ikke nødvendigvis vil blive tiltalt af TV2, TV3 eller andre kommercielle kanaler. Med hensyn til de større DR kanaler, ærgrer det mig at man ikke tør spille endnu mere alternativt. Selvom der er gjort plads til alternative og danske navne på eksempelvis P3, er der her også utrolig meget af det sædvanlige Medina mv. og det forstår jeg ikke. Dækker The Voice ikke fint at spille de 10 hits der nu er populære denne uge?

Kan DR tillade sig at spille et numre der omtaler politiet så uflatterende. Tja. Nu kender jeg ikke den konkrete sang, men jeg mener egentlig man skal kunne strække sig rimelig langt, også som public service kanal, når det kommer til musik. Der vil vel altid være anti autoritære udråb som disse der dukker op og det må man så bide i sig. Som andre skriver er musik jo ekstremt subjektivt og har kunstneren haft en ringe oplevelse med politiet, har han velsagtens lov til at udtrykke sig omkring dette. At det så bliver en generalisering er selvfølgelig ærgerligt. Men den moderne pop der sendes på flere af DRs kanaler indeholder også masser af generaliserende og (i mine øjne) fordummende budskaber, så et eller andet sted vil man så kunne blive ved med at censurere DR, og så forsvinder lidt af pointen med dem.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16 Richard Burton 12 år siden

Jeg synes man som public service organ kan bringe alt, men deciderede uintelligente indslag, som at sige politiet er svin, synes jeg man burde smide af helvede til.

Så kom dog med noget understøttende kritik, hvorfor politiet er nogle svin. Springsteen lavede 41 Shots, som gjorde ham til et hadeobjekt hos politiet, men der var der da noget mening med galskaben og et underlæggende budskab.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#17 MMB 12 år siden

Nå, skal vi ikke lige smide teksten ind, inden folk, som ikke har sat sig ind i teksten, skyder med skarpt (jeg ved godt mange ytringer indtil videre bare har været generelle). De fire første linje er i øvrigt en reference til en gammel rapsang af KRS-One, som brokkede sig over at blive diskrimineret af politiet pga. sin race.

Du kan selvfølgelig mene, hvad du vil om sangen, og hvordan den formår at udlægge sin mening, men et budskab har denne sang bestemt.

Her er Geolo G's vers:

Wuup wuup
Det er lyden af politien
Wuup wuup
Det er det lyden af de svin
De kommer til dit hood og rykker din kultur ned
Kører rundt med gummiged og sørger for en fed
Hjernedød missionær, bagvendt visionær
Troner mens du soner sammen med kriminelle prisonære
Kristinære Nørrebro med kampklædte korsfare
Men vi de hampklædte plus vi igen vor har
Vi danser rundt i en regn af projektil
De skyder fra en knallert, de skyder fra en bil
Imens de senile, de sidder taburetterne i stykker
Render vikinger og beduiner rundt og plakker
Dem politikere de dykker og tygger Ruth
Til sådan en 69 de gemmer deres krudt
De ligger i en seng der stinker surt af flora danica
Drømmer om at udrydde den urt på Christiania
Kør den væk i Scania, eksporter til Spania
Men det er et f*cking eventyr for Peter Pania
Om vi skal danse kugleregn af kølig bly
Ville vi aldrig være zombier i denne døde by
Gravatar

#18 Castanea 12 år siden

#17:

Min sarkasme er ikke ligeså veludviklet som Davenports, men pointen med mit indlæg var netop, at verset er en berettiget kritik af politiet og instanserne bag dem. Staten er bæstet, det indirekte sponsorat af skyderierne i hovedstaden, og politiet er dens svin, der forudretter ellers uskyldige mennesker.
Gravatar

#19 MMB 12 år siden

Caliban (18) skrev:
#17:

Min sarkasme er ikke ligeså veludviklet som Davenports, men pointen med mit indlæg var netop, at verset er en berettiget kritik af politiet og instanserne bag dem.

Har jeg sagt andet?! :)

Jeg pointerer jo i #12, hvad din pointe (om end meget forsimplet) er. :)
Gravatar

#20 Muldgraver 12 år siden

Foeller (17) skrev:
Nå, skal vi ikke lige smide teksten ind

Fint træk.

Jeg synes dog teksten er alt for overgearet, og det retoriske element latterligt. Så hvorfor dog tage sådan en sang seriøst, Davenport? Jeg tror det snarere er propaganda lavet af politiet, for at få hashindtagere til at tage sig dårligt ud... :)

Caliban (18) skrev:
verset er en berettiget kritik af politiet og instanserne bag dem.

Læs denne ;)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: