For tiden kører der en sang på P3, jeg tror den er med GeoloG, og i teksten rapper han: "Woo Woo, det er lyden af politi, woo woo, det er lyden af de svin" Det handler angiveligt om, at politiet opretholder loven ved at begrænse salget af hash på Staden, og at musikeren er i mod dette. Ok, jeg har sgu røget min part gennem tiden, men det ændrer ikke på, at jeg synes det er forkert, at man på en PS kanal som DR, skal høre på at politiet er svin. Gu´ er de da ej. Jeg har 2 venner der er uddannet betjente, og de har mange gange sat livet på spil, for at vi andre kan have et godt liv.
Det er jo ikke politiets skyld at de ikke må ryge fede, de opretholder loven.
Hvad synes i? Er det ok at den slags kører på DR?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Det synes jeg er helt i orden. Ligesom det er i orden at svine politikere, pædagoger, forskere, forretningsmænd eller hvad man skulle have lyst til. Det må være op til publikum om det er noget de gider at lytte til.
Man skal jo også huske på at musik (oftest) er lavet ud fra personlige oplevelser eller holdninger, og der har GeoloG tydeligvis ikke har de heldigste med politiet. De er jo for øvrigt heller ikke hævet over kritik, om end den ikke altid er lige nuanceret.
At du så kender to gode betjente betyder jo bare at du er i din fulde ret til at sprede det budskab. Jeg har både oplevet flinke betjente og svinske betjente og selvom jeg ikke er meget for generaliseringen i GeoloGs tekst forstår jeg godt hans holdning.
Men for lige at vende tilbage til dit spørgsmål så ville jeg have svært ved at sætte grænser for hvad der er ok at sende i radioen (med undtagelse af opfordringer til vold selvfølgelig).
I fald at vi skulle have retningslinier for det, hvem skulle så udforme dem?
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Jeg kan ikke se problemet, ikke at jeg nogensinde benytter DR og reelt er ligeglad med hvad de spiller og viser.
De spiller med garanti andet musik, der fornærmer andre befolkningsgrupper og hvor der omtales noget ulovligt, så hvis man fjerner én ting, bliver man nødt til at fjerne alt andet også... og hvornår stopper man så? Når nogen bliver sure over, at man siger et bestemt ord eller en bestemt vending, eller hvis man fornærmer en politisk overbevisning, en religiøs overbevisning eller noget helt tredje?
Med mindre man vil ud i smagsdommeri og censur, må man leve med det og blot finde en anden kanal, hvis det generer en.
Ahhh. Hvad kan man så efterhånden spille i radioen? :)
Hvis man trækker i public service outfittet, og de små stramme tilhørende sko, så er det vist ret begrænset hvad der kan vises og spilles på DR-kanalerne og radiokanalerne. Er X-faktor så public service, måske ikke, men med 2.2 mio. seere - så må det da være noget den generelle befolkning ønsker sendt? Hannah Montana, Disney sjov osv.
Som med så megen anden kunst, så vil man måske gerne provokere lidt for at fremme budskabet - og Geolog G slår man ikke som en ond politihader der bare vil have sit junk i fred. Manden arbejder da som psykolog på Børne og Ungdomspsykiatrisk Afd. i Kolding.
Følger jer helt, men spørgsmålet er om det er ok på en PS kanal? Altså, når jeg hører nummeret, virker det som om værterne i forskellige programmer ikke aner hvad de spiller. Det er bare heavy rotation, og så der ud af. Jeg tror slet ikke de lytter. Jeg ved godt det læner sig ret meget op af et politisk emne, men det er egentlig ikke min pointe i det her. Det handler om at vi har en PS kanal, der spiller musik der handler om at bryde loven/svine ordensmagten til.
Bevares, jeg synes faktisk det er et ok nummer med et godt omkvæd der fænger, men mere budskabet det sender, der skurer mig mod hårerne.
Tommy - Ja han er psykolog. Og hvad så?? Gør det ham til et bedre menneske, der ifa. sin uddannelse er hævet over alt andet?? Alle kan da tage en uddannelse. Det er jo ikke afgørende..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har ingen anelse om hvem manden er eller hvilket nummer det drejer sig om - fordelen ved ikke at undgå radio og tv, men jeg synes netop at en public service-kanal skal ramme så bredt som overhovedet muligt.
Igen, hvis man fjerner alt hvad der har med lovbrud at gøre på DR, hvorfor så stoppe der? Hvad med emner der fornærmer folk? Fordi selvom X Factor har x-antal millioner seere hver fredag, så kan jeg da godt føle mig fornærmet over, at man åbenlyst laver et program for at nedgøre folk og er det i virkeligheden ikke mere skadeligt at sende budskabet, at det det er ok at svine andre folk til og ophøje skaldede aber, der gør det, end at sende et budskab om, at politiet er nogle slemme folk, der tager hashen fra os?
Det er på tide at skrive nogle pæne ord om politiet, nu hvor jorddommens rim igen har talt og ingen længere vil vedkende sig uniformbærernes formidable arbejde. Jeg opdager nemlig så meget smukt ved dem, når de kvæler modstanden af trodsige djævle. Kattenes opgave er ikke finde de grunde, der taler for at lade musen løbe, men kun de, der taler for at æde den. Det er de små trodsigheder i Danmark, der skal censureres og ædes. Først da kan vi leve i retfærdighed!
#5: Rolig nu... Det samme kan jo så siges om dine 2 venner der er politibetjente? Er de så bedre mennesker hævet over alle andre - og en del af samfundet man ikke må "hænge" ud satirisk?
Public service lovens paragraf 10:
Den samlede public service- virksomhed skal via TV, radio og internet o.lign. sikre den danske befolkning et bredt udbud af programmer og tjenester omfattende nyhedsformidling, oplysning, undervisning, kunst og underholdning. Der skal i udbuddet tilstræbes kvalitet, alsidighed og mangfoldighed. Ved programlægning skal der lægges afgørende vægt på hensynet til informations- og ytringsfriheden. Ved informationsformidlingen skal der lægges vægt på saglighed og upartiskhed. Programvirksomheden skal sikre befolkningen adgang til væsentlig samfundsinformation og debat. Der skal endvidere lægges vægt på dansk sprog og dansk kultur. Programvirksomheden skal endvidere afspejle bredden i produktion af kunst og kultur og give programtilbud, som reflekterer mangfoldigheden af kulturinteresser i det danske samfund.
Jeg synes nu, at det åbner for en hel del - eller sagt på en anden måde, så falder "Kugleregn" i hvert fald ikke uden for public service loven... Om man så er enig, er så en anden sag, men han har trods alt modtaget Maarums litteraturpris der gives til personer, som har markeret sig positivt i folks bevidsthed og dermed været med til at præge det, der kaldes dansk livskvalitet - så kan man igen være uenig, men der er åbentbart nogen der anser det for værende kunst.
Men hvis det er der man sætter grænsen, at man ikke må sige strissersvin i film og sange - så ser det en smule sort ud :) Så må vi samle ind, og få brændt alle kopier af Midt om natten".
#1 davenport 12 år siden
"Woo Woo, det er lyden af politi, woo woo, det er lyden af de svin"
Det handler angiveligt om, at politiet opretholder loven ved at begrænse salget af hash på Staden, og at musikeren er i mod dette.
Ok, jeg har sgu røget min part gennem tiden, men det ændrer ikke på, at jeg synes det er forkert, at man på en PS kanal som DR, skal høre på at politiet er svin.
Gu´ er de da ej. Jeg har 2 venner der er uddannet betjente, og de har mange gange sat livet på spil, for at vi andre kan have et godt liv.
Det er jo ikke politiets skyld at de ikke må ryge fede, de opretholder loven.
Hvad synes i? Er det ok at den slags kører på DR?
#2 stoffer 12 år siden
Man skal jo også huske på at musik (oftest) er lavet ud fra personlige oplevelser eller holdninger, og der har GeoloG tydeligvis ikke har de heldigste med politiet. De er jo for øvrigt heller ikke hævet over kritik, om end den ikke altid er lige nuanceret.
At du så kender to gode betjente betyder jo bare at du er i din fulde ret til at sprede det budskab. Jeg har både oplevet flinke betjente og svinske betjente og selvom jeg ikke er meget for generaliseringen i GeoloGs tekst forstår jeg godt hans holdning.
Men for lige at vende tilbage til dit spørgsmål så ville jeg have svært ved at sætte grænser for hvad der er ok at sende i radioen (med undtagelse af opfordringer til vold selvfølgelig).
I fald at vi skulle have retningslinier for det, hvem skulle så udforme dem?
#3 Slettet Bruger [3375660342] 12 år siden
De spiller med garanti andet musik, der fornærmer andre befolkningsgrupper og hvor der omtales noget ulovligt, så hvis man fjerner én ting, bliver man nødt til at fjerne alt andet også... og hvornår stopper man så? Når nogen bliver sure over, at man siger et bestemt ord eller en bestemt vending, eller hvis man fornærmer en politisk overbevisning, en religiøs overbevisning eller noget helt tredje?
Med mindre man vil ud i smagsdommeri og censur, må man leve med det og blot finde en anden kanal, hvis det generer en.
#4 Tommy Kristensen 12 år siden
Hvis man trækker i public service outfittet, og de små stramme tilhørende sko, så er det vist ret begrænset hvad der kan vises og spilles på DR-kanalerne og radiokanalerne. Er X-faktor så public service, måske ikke, men med 2.2 mio. seere - så må det da være noget den generelle befolkning ønsker sendt? Hannah Montana, Disney sjov osv.
Som med så megen anden kunst, så vil man måske gerne provokere lidt for at fremme budskabet - og Geolog G slår man ikke som en ond politihader der bare vil have sit junk i fred. Manden arbejder da som psykolog på Børne og Ungdomspsykiatrisk Afd. i Kolding.
#5 davenport 12 år siden
Altså, når jeg hører nummeret, virker det som om værterne i forskellige programmer ikke aner hvad de spiller. Det er bare heavy rotation, og så der ud af. Jeg tror slet ikke de lytter.
Jeg ved godt det læner sig ret meget op af et politisk emne, men det er egentlig ikke min pointe i det her.
Det handler om at vi har en PS kanal, der spiller musik der handler om at bryde loven/svine ordensmagten til.
Bevares, jeg synes faktisk det er et ok nummer med et godt omkvæd der fænger, men mere budskabet det sender, der skurer mig mod hårerne.
Tommy - Ja han er psykolog. Og hvad så?? Gør det ham til et bedre menneske, der ifa. sin uddannelse er hævet over alt andet?? Alle kan da tage en uddannelse. Det er jo ikke afgørende..
#6 Slettet Bruger [3375660342] 12 år siden
Igen, hvis man fjerner alt hvad der har med lovbrud at gøre på DR, hvorfor så stoppe der? Hvad med emner der fornærmer folk? Fordi selvom X Factor har x-antal millioner seere hver fredag, så kan jeg da godt føle mig fornærmet over, at man åbenlyst laver et program for at nedgøre folk og er det i virkeligheden ikke mere skadeligt at sende budskabet, at det det er ok at svine andre folk til og ophøje skaldede aber, der gør det, end at sende et budskab om, at politiet er nogle slemme folk, der tager hashen fra os?
#7 Castanea 12 år siden
#8 davenport 12 år siden
#9 Nicki52 12 år siden
#10 Tommy Kristensen 12 år siden
Public service lovens paragraf 10:
Den samlede public service- virksomhed skal via TV, radio og internet o.lign. sikre den danske befolkning et bredt udbud af programmer og tjenester omfattende nyhedsformidling, oplysning, undervisning, kunst og underholdning. Der skal i udbuddet tilstræbes kvalitet, alsidighed og mangfoldighed. Ved programlægning skal der lægges afgørende vægt på hensynet til informations- og ytringsfriheden. Ved informationsformidlingen skal der lægges vægt på saglighed og upartiskhed. Programvirksomheden skal sikre befolkningen adgang til væsentlig samfundsinformation og debat. Der skal endvidere lægges vægt på dansk sprog og dansk kultur. Programvirksomheden skal endvidere afspejle bredden i produktion af kunst og kultur og give programtilbud, som reflekterer mangfoldigheden af kulturinteresser i det danske samfund.
Jeg synes nu, at det åbner for en hel del - eller sagt på en anden måde, så falder "Kugleregn" i hvert fald ikke uden for public service loven... Om man så er enig, er så en anden sag, men han har trods alt modtaget Maarums litteraturpris der gives til personer, som har markeret sig positivt i folks bevidsthed og dermed været med til at præge det, der kaldes dansk livskvalitet - så kan man igen være uenig, men der er åbentbart nogen der anser det for værende kunst.
Men hvis det er der man sætter grænsen, at man ikke må sige strissersvin i film og sange - så ser det en smule sort ud :) Så må vi samle ind, og få brændt alle kopier af Midt om natten".