Gravatar

#1 filmz-herskegut 21 år siden

Nu skal jeg til at bestille billetter til denne her forstilling i Biocity Århus, men Digital visning??
Det er nok mig der ikke har fulgt med, hvad indebærre det? er det "bare" at de bruger deres nye fremvisnings udstyr, og får bedre lyd/billed ?
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#2 DarkLight 21 år siden

Billedet er mere klart. Self kan det gradbøjes efter filmens egen "kvalitet". Men specielt logo i starten af Pusher 2, er det _meget_ tydeligt at det er digitalt. Det står skarpt nok til at man kan tage billedet med i krig.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-herskegut 21 år siden

hehe ;-) det lyder godt!
Så har jeg endnu mere at se frem til i aften.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#4 filmz-Kadann 21 år siden

Den største forandring mht. digitale fremvisere, efter min mening, er at evt. undertekster står rigtigt klart og tydeligt, hvilket kunne være et problem før i tiden.

Men jeg vil da sige at man skal være lidt mere end almindeligt blind, hvis man ikke kan se bare en smule forskel. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#5 MadMartigan 21 år siden

Hvad er den tekniske forskel så..?

Er det ikke sådan en filmfremviser, som vi kender fra Biografer, eller er det noget nyt der kaster billedet op på lærredet
I'm your huckleberry...
Gravatar

#6 filmz-vassago 21 år siden

Det er noget ala det samme, en traditionel fremviser skyder lys igennem et billede, som så projekteres op. Derfor er den også meget følsom for skidt osv som 'filmen' kan trække med ind, ridser, og andet. På en digital fremviser er det ikke helt så 'mekanisk' og filmen er ikke en filmrulle. Den er lagret på en harddisk, jeg ved så ikke om det afspilles fra selvsamme, eller om den overføres, så den ligger internt på et EVS system. Men alt det betyder at der er mindre sandsynlighed for skidt og støv, ingen ridser i filmen osv.

Men ren kvalitetsmæssig - opløsning og lign. så er rigtigt film stadig overlegen - men sikkert kun lidt endnu :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 frahm-2 21 år siden

Jeg mener at den både kan afspilles direkte fra en harddisk, men også kan lægges på et internt system. I hvert fald behøver en biograf nu kun en kopi af filmen for at vise den i samtlige sale.
En af årsagerne til at billedet virker skarpere er også at det ikke længere "hopper". I en normal fremviser vil billedet altid bevaæge sig en smule på lærredet. Ved den digitale fremvisning står billedet fast og virker derfor skarpere. Om det i virkeligheden er skarpere ved jeg ikke.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#8 filmz-vassago 21 år siden

#7: ahhh, det er i hvert fald ikke helt rigtigt, det kræver at de har digitale projektorer i alle sale, og det er der ingen der har, dertil kommer EVS systemet, som skal have ligeså mange kanaler ud - og jeg kan ikke forestille mig at de har 6-10 kanalers EVS
Gravatar

#9 frahm-2 21 år siden

Nej, nej, selvfølgelig er der ingen, der har digitale projektore i alle sale endnu, men det vil de sandsynligvis have i fremtiden, og til den tid vil det kunne lade sig gøre at vise filmen i samtlige sale.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#10 filmz-vassago 21 år siden

okay, misforstod bare dit:

I hvert fald behøver en biograf nu kun en kopi af filmen for at vise den i samtlige sale.

hvor du rent faktisk mener:

I hvert fald behøver en biograf i fremtiden kun en kopi af filmen for at vise den i samtlige sale.

Men nu ved jeg hvad du mener ;)

Skriv ny kommentar: