Jeg læste lidt om serien "Evening Shade" og faldt over dette i et forum: "Unfortunately, "Evening Shade" was taken off the air a year before it would have been able to qualify for syndication."
Jeg har læst lidt om det på nettet og forstår, at syndication er, når et tv-netværk sælger serier videre til andre netværks, men hvorfor skal man "qualify for syndication"?
Kan I hjælpe?
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Man skal mig bekendt ikke kvalificere sig, men der er en 'regel' om, at man først sender serier i syndication efter 100 afsnit, da det først er efter et vist antal afsnit, at man kan få en ordentlig pris for hele pakken.
Edit:Jeg prøvede lige at google, og der nævnes en grænse på 65, hvilken tommelfingerregel man reelt følger, eller om der er forskelle på netværkene, aner jeg ikke.
#1 dh-ad 18 år siden
Jeg har læst lidt om det på nettet og forstår, at syndication er, når et tv-netværk sælger serier videre til andre netværks, men hvorfor skal man "qualify for syndication"?
Kan I hjælpe?
#2 dh-ad 18 år siden
#3 myggen 18 år siden
Edit:Jeg prøvede lige at google, og der nævnes en grænse på 65, hvilken tommelfingerregel man reelt følger, eller om der er forskelle på netværkene, aner jeg ikke.