Gravatar

#1 Derfor 18 år siden

Hej jeg leder efter en film hvor Rambo vender hjem og han er ved at blive sindssyg efter alt der der er sket nede i Vietnam, han er i filmen opimod en masse amerikanere ude i en skov.

Jeg kan ikke huske hvad filmen hedder og ved det hverken er 1'ern, 2'ern eller 3'ern.

Hvis i evt. kender et sted hvor man kan købe filmen må i også meget gerne linke til det.

På forhånd tak. /Derfor
Bliv en buzzador og få gratis produkter: http://www.buzzador.com?refstr=Derfor&lang=dk
Gravatar

#2 filmz-Orion 18 år siden

Er temmelig sikker på, at det er 1eren vi snakker om, ovenstående er i hvert fald handlingen fra bogen, som filmen (altså den første First Blood) er lavet efter, så vidt jeg ved.
Jeg kan i øvrigt varmt anbefale bogen, "Blodigt Opgør", som den hedder på dansk, den er væsentligt bedre end filmen :)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#3 Derfor 18 år siden

#2 Tror jeg ikke det er, han kommer hjem fra Vietnam, kan kun huske få ting fra filmen, fx. som at en politimand spuler ham med vand, og at de jager efter ham i en skov, man ser under jagten nogle klipper med et vandfald...

Og jo så kan jeg huske at jeg syntes den var pishamrende god :)
Bliv en buzzador og få gratis produkter: http://www.buzzador.com?refstr=Derfor&lang=dk
Gravatar

#4 HonoDelLoce 18 år siden

Det er skam 1'eren, det sker i :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 PredatorX 18 år siden

Ingen tvivl. Det er First Blood.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#6 Benway 18 år siden

Den kan erhverves til en hund hos Dvdoo.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 jessup 18 år siden

Teasle: Are you telling me that 200 of our men against your boy is a no-win situation for us?
Trautman: You send that many, don't forget one thing.
Teasle: What?
Trautman: A good supply of body bags.

En dejlig film - Crenna og Dennehy er smokin.

Teasle: It doesn't make one goddamn bit of difference, Dave, and you know it! If one of my deputies... gets out of line with a prisoner then the prisoner comes to me with it. And if I find out it's like he says I kick the deputy's ass! ME! The LAW! People start fucking around with the law then all hell breaks loose! Whatever possessed God in heaven to make a man like Rambo?
Trautman: God didn't make Rambo, I made him!
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-Orion 18 år siden

Jeg ved ikke med filmen, er så lang tid siden jeg har set den, men i bogen
udvikler det hele sig til et regulært blodbad, Rambo får virkelig nakket en masse, men man undgår ikke at få en vis synpati for ham. Teasle og Rambo dør begge til sidst - Trautman skyder Rambo.

"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#9 PredatorX 18 år siden

Sådan nogenlunde samme vej gik det i originalen versionen. Men de skød slutningen om da test publikum nægtede at se Rambo
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 HonoDelLoce 18 år siden

#8/#9

Rambo dræber da ikke én eneste i 1'eren, gør han?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: