Har valgt at skrive om Raymond Chandler og Film Noir til stor opgave i Gymnasiet, kender i/vil i anbefale nogle bøger om emnerne? har selv fået fat i de åbenlyse film og manuser og bøger der forbinder Chandler og film noir, men tænkte at der måske var nogen herinde der havde noget ekstra?
Alfred: Know your limits, Master Wayne Bruce: Batman has no limits
Det var så lidt. Raymond Chandlers roman "The Little Sister" handler en del om Hollywood og sikkert også nogle af hans erfaringer derfra. Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge til opgaven, men den er under alle omstændigheder rigtig god. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
De fleste af dem kan dog kun skaffes brugt. Jeg har selv William Luhrs "Raymond Chandler and Film", som har nogle gode afsnit om Chandlers oplevelser i Hollywood og analyser af filmene.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Ok, har dog ikke tænkt mig at investere i bøgerne, da alle der har været nævnt indtil videre i tråden kan bestilles hjem på det lokale bibliotek, men hvis der er nogen der er rigtig gode, kan det da godt være at de er værd at investere i.
Alfred: Know your limits, Master Wayne Bruce: Batman has no limits
#1 filmz-CAADK 18 år siden
Bruce: Batman has no limits
#2 Benway 18 år siden
Tom Hiney: "Raymond Chandler - A Biography", som har en del om hele Hollywood eventyret.
"The Movie Book of Film Noir", som er en artikelsamling om all things noir inklusive de film Chandler var involveret i.
"Den sidste gode genre - Krimiens aktualitet", som har et kapitel om Double Indemnity.
#3 Benway 18 år siden
#4 filmz-CAADK 18 år siden
#5 filmz-Bruce 18 år siden
#6 Benway 18 år siden
Det var så lidt. Raymond Chandlers roman "The Little Sister" handler en del om Hollywood og sikkert også nogle af hans erfaringer derfra. Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge til opgaven, men den er under alle omstændigheder rigtig god. :)
#7 chandler75 18 år siden
De fleste af dem kan dog kun skaffes brugt. Jeg har selv William Luhrs "Raymond Chandler and Film", som har nogle gode afsnit om Chandlers oplevelser i Hollywood og analyser af filmene.
#8 filmz-CAADK 18 år siden