Gravatar

#1 elwood 16 år siden

Her kommer en gammel velkendt snak, jeg blot igen kommer til og tænke på.

Er det kun mig der får det skidt af reality tv (nu ved jeg godt det åbenlyse svar der kommer er Nej) men jeg tænker især på den nye serie på tv3 tror jeg det er, hospitalet der handler om hverdagen på et hospital.

Jeg har ikke set noget af det kun "traileren" men det beh'øver jeg heller ikke for at ku sige min mening om konceptet.

altså jeg synes grænsen for Reality tv bliver mindrer og mindrer for hvert år, Paradise Hotel er en ting det er koncept fra start til slut, hvor folk typecastest præcis til programmet, jeg siger ikke det er godt tv aldrig! men i det mindste er det et koncept og jeg kan mere "bærer" over med det.

Men Hospitalet, på en måde ku jeg gætte mig til det er en måde hvorpå man ved provokation, kan sætte mere fokus på sygehus væsnet og dens tilstand, men på den anden side tænker jeg bare at der må være en grænse for hvad der skal ses i tv

Hej mor tager du ikke lige familie guffen med ind, så skal vi se et kejsersnit

selv om jeg godt ved den grænse ikke er der, ja det sku da lige være live henrettelse, en ekstrem form for den der tv quiz på kanal 5 hvor man skal ringe ind når man gætter ordet, her kunne man så måske via. trykknap telefon vælge den pågældne fanges straf, nej vent det sku self. være via. SMS.

Jamen der jo ingen der siger du skal se det her reality tv

Nej det rigtig nok, og det har jeg heler ikke, men derfor har jeg aligevel min mening om det, og det her er sikkert blot toppen af isbjerget jeg er sikker på der i USA er meget værrer koncepter på reality tv, som vi blot ikke har stiftet bekendtskab med endnu.

Men når alt kommer til alt, er det jo nok blot uundgåligt med den her udvikling, folket bliver mere vandt til tingene, og så skal der mere til og fange folk i stuerne.

Jeg er da sikker på at folk i 60'erne også ville ha rystet på hovedet hvis man fortalte om et program hvor nogle mennesker blev sat ud på en ø hvor de sku klare sig selv, og de ville blive filmet. I dag er det en af de mildeste og mest almindlige former for reality tv.

forresten tv3 roder allerede med deres næste program, først kom hospitalet nu kommer Netto!

Følg en flok medarbejder i det altid travle supermarkede.

Hvor holdbarheds dato er et spørgsmål om liv eller død... eller well not really.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Highland Park 16 år siden

#1: Eller hvad med Fakta!, hvor medarbejderne med liv og lemmer som indsats skal gøre alt, hvad de kan for at få dig til at blive længere end 5 minutter?

Det er lidt svært for mig at deltage i debatten, eftersom jeg ikke har set et eneste af de programmer. Men nej, jeg bryder mig da heller ikke om udviklingen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

hehe ja.

Gravatar

#4 Highland Park 16 år siden

Det er selvfølgelig ikke helt samme programtype, men jeg mindes også, at der på et tidspunkt var en masse ophedet debat, fordi man i "Fangerne på fortet" havde introduceret vandtortur som underholdningselement.
Så mangler vi bare "Guantamo" for at bunden er nået.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 elwood 16 år siden

Det kan jeg faktisk godt huske der var noget om, nu du nævner det.

Det var også som om at udfordringerne ligepludselig var blevet mere vovet.
Gravatar

#6 lagoni 16 år siden

Jeg har ikke set det Hospitalet, men er det ikke en dokumentar og ikke reality-tv? Reality-tv indeholder - sådan som jeg plejer at forstå det - et konkurrenceelement og det håber jeg ikke der er i Hospitalet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 Winniepooh 16 år siden

Jeg undgår så vidt det er muligt programmer af den type.

Og det er faktisk i den grad muligt, men der må jo være en masse andre tosser der synes det er toppen af underholdning siden de bliver ved med at udvikle nye skud på reality stammen.

You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#8 elwood 16 år siden

Ahh ja jeg roder vidst lidt rundt i begreberne kan jeg se 8-)

Men det afholder mig, stadigvæk ikke fra min holdning om hospitalet.
Gravatar

#9 elwood 16 år siden

Hmm men er The Simple Life så også en dokumentar, om to rigmands tøser eller. Så vidt jeg ved konkurrer de ikke rigtig, de ter sig blot tåbeligt 8-)
Gravatar

#10 Lowkey 16 år siden

Nej, jeg tror ikke at der skal være et konkurrenceelement i reality-tv.
Man skal nok snarere over i noget med at det er "unscripted" (bortset fra hvis der er en vært eller en voice over) og at der ikke er tale om skuespillere (og hvis der er, så ikke i deres funktion af at være skuespillere - som eksempelvis når skuespillere er på besøg hos Orange County Choppers eller lign.).
Der er som regel lagt vægt på underholdningsværdi snarere en faktualitet.
De såkaldte docusoaps, som "de unge mødre" og den slags, vil jeg absolut kalde reality tv

En dokumentar "dokumenterer" vel et eller andet - forstået på den måde at den primære vægt bliver lagt på at et specifikt emne bliver analyseret og hvor underholdningsværdi er sekundær.
Daisy, Daisy...

Skriv ny kommentar: