Jeg har hørt fra en ven, at hvis man har en kodefri dvd afspiller, som ikke oprindeligt er Region 1, så bliver billedkvaliteten på R1 DVD´er svækket. Ikke at jeg selv tror på det, men wtf?
Ville lige høre hva i siger! jeg er ret overbevist om, at det er fuldstændig ligegyldigt men, at R1 for det meste er bedst på billedsiden.
Det kommer vel an på det medie du ser det på. Danske tv er jo i standarden PAL, der foringer NTSC (USAske) en anelse pga. linjerne, som jeg har forstået det. Med en projektor skuller der fx. ikke være forskel. - eller er jeg helt ved siden af her?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så vidt jeg ved, så skulle NTSC/PAL-problemet heller ikke være aktuelt på lcd og plama-fjernsyn, så længe man selvfølgelig har en dvd-afspiller som understøtter begge formater og ikke bare konverterer NTSC til PAL.
#1 filmz-Solevad 20 år siden
Jeg har hørt fra en ven, at hvis man har en kodefri dvd afspiller, som ikke oprindeligt er Region 1, så bliver billedkvaliteten på R1 DVD´er svækket.
Ikke at jeg selv tror på det, men wtf?
Ville lige høre hva i siger! jeg er ret overbevist om, at det er fuldstændig ligegyldigt men, at R1 for det meste er bedst på billedsiden.
Hva siger i?
Mvh Lasse
#2 davenport 20 år siden
Med en projektor skuller der fx. ikke være forskel. - eller er jeg helt ved siden af her?
#3 filmz-Solevad 20 år siden
#4 filmz-Bruce 20 år siden
#5 Taxwars 20 år siden
#6 filmz-Kadann 20 år siden