En normal dvd-case er 1,5 cm. bred ca., det samme er de bredeste blu-ray-cases, de små er naturligvis lidt mindre.
En hylde er 56 cm. bred, i følge IKEAs hjemmeside, så der er plads til 37 film pr. hylde og der er 8 hylder (inkl. bunden), så der er plads til 296 film pr. reol. Selvfølgelig er der specielle udgivelser o.s.v., der fylder mere og naturligvis BD-cases, der fylder mindre, men ca. 300 film kan man sikkert regne med pr. reol og så er der stadig øverst på reolen, hvor man jo evt. kan have bokse, figurer og den slags, hvis man ikke bare bruger den til film også. :)
Åh, glemte lige at skrive, at alle mine 1 disc film, flytter jeg over i nogle 6mm covers, så der kan jo være dobbelt så mange, på samme plads. Men igen er der jo så alle den med flere discs. Men det jeg har filmene stående på nu, der begynder at være pladsmangel.
Jeg tror på det tidspunkt billedet er fra har jeg nok haft omkring 550 udgivelser fordelt i de to reoler, men som du kan se er de også mere end fyldte. :-) Men det er klart at når Indiana Jones trilogien tæller som én, så fylder den mere end 1,5cm.
Men jeg har ikke fundet bedre reoler til jobbet - synes de passer perfekt, også fordi de ikke er for dybe, som er et problem med mange andre reoler (fx billy som jeg også har haft engang). Og at de kun er 60cm brede gør at man let kan tilpasse hvor mange "moduler" man sætter op.
en herfra skrev, at vedkommende bruger nogle reoler fra IKEA.
Den snak var jeg vist også med i, så det kunne ha' været mig der snakkede godt om BESTÅ :) Det vil jeg stadig gøre. Har ligesom McPeter ikke fundet noget der kan matche dem. Mit eneste problem er, at min kære kone har forbudt mig at sætte flere reoler op :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Det vil jeg stadig gøre. Har ligesom McPeter ikke fundet noget der kan matche dem. Mit eneste problem er, at min kære kone har forbudt mig at sætte flere reoler op :(
Jeg er single, så den slags problemer har jeg ikke. :D
Mit eneste problem er, at min kære kone har forbudt mig at sætte flere reoler op :(
Det var min kæreste selv der foreslog at jeg købte 2 ekstra fordi hun var træt af at se på de to overfyldte reoler. :-) Så nu har jeg 4 på hele bagvæggen i stuen. :-)
#11 Flemming Larsen 12 år siden
#12 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden
En hylde er 56 cm. bred, i følge IKEAs hjemmeside, så der er plads til 37 film pr. hylde og der er 8 hylder (inkl. bunden), så der er plads til 296 film pr. reol. Selvfølgelig er der specielle udgivelser o.s.v., der fylder mere og naturligvis BD-cases, der fylder mindre, men ca. 300 film kan man sikkert regne med pr. reol og så er der stadig øverst på reolen, hvor man jo evt. kan have bokse, figurer og den slags, hvis man ikke bare bruger den til film også. :)
#13 Flemming Larsen 12 år siden
#14 McPeter 12 år siden
Men jeg har ikke fundet bedre reoler til jobbet - synes de passer perfekt, også fordi de ikke er for dybe, som er et problem med mange andre reoler (fx billy som jeg også har haft engang). Og at de kun er 60cm brede gør at man let kan tilpasse hvor mange "moduler" man sætter op.
#15 Flemming Larsen 12 år siden
Tak for svarerne.
#16 Åkepool 12 år siden
Den snak var jeg vist også med i, så det kunne ha' været mig der snakkede godt om BESTÅ :)
Det vil jeg stadig gøre. Har ligesom McPeter ikke fundet noget der kan matche dem. Mit eneste problem er, at min kære kone har forbudt mig at sætte flere reoler op :(
#17 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden
Jeg er single, så den slags problemer har jeg ikke. :D
#18 Åkepool 12 år siden
Oh, the good old days :)
#19 McPeter 12 år siden
Det var min kæreste selv der foreslog at jeg købte 2 ekstra fordi hun var træt af at se på de to overfyldte reoler. :-) Så nu har jeg 4 på hele bagvæggen i stuen. :-)
#20 Åkepool 12 år siden
Hvorfor kan min kone ikke foreslå det :(