Hep, der var en tråd for noget tids siden om opbevaring af film og en herfra skrev, at vedkommende bruger nogle reoler fra IKEA.
Mærket kan jeg ikke lige huske, men jeg ved dog, at det ikke drejer sig om BILLY og at de vist koster omkring 300 kr. pr. reol.
Jeg kan også huske, at man kan købe ekstra hylder til reolerne, så man udnytter pladsen bedre og at reolerne ikke er specielt dybe.
Men, jeg leder efter navnet, hvor mange ekstrahylder man skal bruge pr. reol, samt hvor mange film man ca. kan fylde ind pr. reol, da jeg planlægger at udskifte mine nuværende.
Jeg har 4 stk som indeholder mine 600 film og så er der stadig masser af fri plads. Vil gætte på der nok kan være ca. 40 film på hver hylde (ca. 1½ cm pr. dvd) og så er der ca. 6 hylder + bunden på hver reol dvs. 7 x 40 = 280 film per reol.
Jeg er super glad for dem. Har monteret en lampe øverst på hver reol. Har ladet den øverst hylde have lidt mere plads så der er plads til bokssæt osv deroppe. Men ellers passer det meget godt med en dvd i højden plus et par cm.
Skal nok forsøge at snuppe et billede når jeg husker det. :-)
Ok, det ser ud til, at de reoler er ikke ligeså brede som dem jeg har nu, men til gengæld er de højere, så der er en "ekstra hylde", hvis jeg regner toppen af reolen med, så der kan faktisk være mere på, samtidig med at de fylder mindre. :)
Dette billede er noget nok 1½ gammelt da jeg kun havde 2 (overfyldte) reoler, men du kan se ideen om ikke andet. Jeg kan se jeg har 3 ekstra hylder i hver reol.
Tillykke med Oscaren forresten! Du fortjente den virkelig! :P
Hehe vandt Oscar-quiz'en hos en ven for efterhånden nogle år siden - det var en vandrepræmie men så er vi holdt op med at se det i samme gruppe. :-)
@Utyske - det er bare nogle de havde i Ikea - ved ikke om de har dem stadig, de har mange forskellige reol-lamper derude, der kan du se dem samlet. Husker dem ikke som særligt dyre. Fik 3 i et sæt mener jeg. Men ja, der er super meget plads i dem. 7 hylder + guld á 60cm giver ret meget plads.
#1 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden
Mærket kan jeg ikke lige huske, men jeg ved dog, at det ikke drejer sig om BILLY og at de vist koster omkring 300 kr. pr. reol.
Jeg kan også huske, at man kan købe ekstra hylder til reolerne, så man udnytter pladsen bedre og at reolerne ikke er specielt dybe.
Men, jeg leder efter navnet, hvor mange ekstrahylder man skal bruge pr. reol, samt hvor mange film man ca. kan fylde ind pr. reol, da jeg planlægger at udskifte mine nuværende.
Jeg håber at nogen kan hjælpe. :)
#2 McPeter 12 år siden
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/4010210...
Bredde: 60 cm
Dybde: 20 cm
Højde: 192 cm
Jeg har 4 stk som indeholder mine 600 film og så er der stadig masser af fri plads.
Vil gætte på der nok kan være ca. 40 film på hver hylde (ca. 1½ cm pr. dvd) og så er der ca. 6 hylder + bunden på hver reol dvs. 7 x 40 = 280 film per reol.
Jeg er super glad for dem. Har monteret en lampe øverst på hver reol. Har ladet den øverst hylde have lidt mere plads så der er plads til bokssæt osv deroppe. Men ellers passer det meget godt med en dvd i højden plus et par cm.
Skal nok forsøge at snuppe et billede når jeg husker det. :-)
#3 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden
#4 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden
Men billeder er stadig meget velkommen. :)
#5 McPeter 12 år siden
#6 McPeter 12 år siden
http://img705.imageshack.us/img705/1199/best001.jp...
http://img210.imageshack.us/img210/3396/best002.jp...
#7 MMB 12 år siden
Tillykke med Oscaren forresten! Du fortjente den virkelig! :P
#8 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden
Hvad er det for lamper, du har på?
#9 McPeter 12 år siden
Hehe vandt Oscar-quiz'en hos en ven for efterhånden nogle år siden - det var en vandrepræmie men så er vi holdt op med at se det i samme gruppe. :-)
@Utyske - det er bare nogle de havde i Ikea - ved ikke om de har dem stadig, de har mange forskellige reol-lamper derude, der kan du se dem samlet. Husker dem ikke som særligt dyre. Fik 3 i et sæt mener jeg. Men ja, der er super meget plads i dem. 7 hylder + guld á 60cm giver ret meget plads.
#10 Slettet Bruger [1240561052] 12 år siden