[i]Realistic without being exploitative, Herzog tells one his best stories and one of the best survival epics ever.
Werner Herzog's sensational narrative version of the story he told in his acclaimed 1997 documentary "Little Dieter Needs To Fly," about former real-life Navy pilot Dieter Dengler," is a wartime escape movie to top all others.
Rescue scene is so desperate and painful, so joyous and true, that it exhausts the senses.
The most harrowingly realistic and unsentimentalized P.O.W. film I'd ever seen.
Much of the film's success is due primarily to Bale's captivating, flat-out astounding performance as the actor becomes Dieter to an almost ridiculous degree.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Spændende. Jeg glæder mig afsindigt til filmen, men har i mit stille sind være lidt nervøs for at den ville blive for mainstream og for lidt Herzogsk. Det ser heldvis ikke ud til at være tilfældet. Eftersigende har det også været en konstant kamp for ham, at holde det hollywoodske touch langt væk fra filmen. Bl.a. har han destrueret store mængder film som nogle af hans assistenter tog, af frygt for at det ville kunne bruges til at klippe filmen mere typisk sammen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#4 Nej, man har bare nogle afsindig spændende oplevelser til gode. Herzog er en temmelig uortodoks tysk instruktør, som nok er mest kendt for sit nærmest legendariske samarbejde med Klaus Kinski. Du har muligvis også hørt om hans nylige og IMO fremragende "Grizzly Man" dokumentar.
#1 filmz-Bruce 18 år siden
Og lidt údvalgte udtalelser:
[i]Realistic without being exploitative, Herzog tells one his best stories and one of the best survival epics ever.
Werner Herzog's sensational narrative version of the story he told in his acclaimed 1997 documentary "Little Dieter Needs To Fly," about former real-life Navy pilot Dieter Dengler," is a wartime escape movie to top all others.
Rescue scene is so desperate and painful, so joyous and true, that it exhausts the senses.
The most harrowingly realistic and unsentimentalized P.O.W. film I'd ever seen.
Much of the film's success is due primarily to Bale's captivating, flat-out astounding performance as the actor becomes Dieter to an almost ridiculous degree.
#2 chandler75 18 år siden
#3 Benway 18 år siden
#4 gi-jones 18 år siden
#5 Benway 18 år siden
Her er et godt sted at starte.
#6 Benway 18 år siden
Citat: This feature has been long on the mind of Herzog, who film for film is the most original and challenging of directors.
#7 rasser 18 år siden
If anybody cares about my opinion... Jeg er jo ikke Roger Ebert.