Jeg har købt nogle brugte dvd'er, desværre var der nogle af dem der var tidligere udlejningsfilm og meget ridsede. Jeg har fået at vide at man kan købe en maskine der kan fjerne ridserne, er der nogen der har erfaringer med sådan en? Prisen skulle eftersigende ligge på ca. 500kr, er der nogen der ved hvor man kan købe den billigere?
Jeg har en der er købt til 250.. Mener den hedder "disk doktor".. Og den virker perfekt, har kun haft gode erfaringer med den.. Men kan self ikke huske hvor den er købt (mener det var i "bog & ide")
En anden mulighed er at prøve, om de kan læses i en computers dvd-drev. Det er ofte, at de er mere tolerante overfor fejl. Hvis det er tilfældet kan du jo lave en kopi med en brænder til et par hundrede kroner.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Til gengæld vil den sidste løsning resultere i en forringelse af billede og lyd med mindre du ofre penge på de ekstremt dyre dual-layer eller 9,4 GB (mener endda det er det samme)..
#1 filmz-msg21 20 år siden
Jeg har fået at vide at man kan købe en maskine der kan fjerne ridserne, er der nogen der har erfaringer med sådan en?
Prisen skulle eftersigende ligge på ca. 500kr, er der nogen der ved hvor man kan købe den billigere?
#2 20 år siden
#3 Yoda 20 år siden
#4 gi-jones 20 år siden
#5 20 år siden
#6 filmz-Kadann 20 år siden
Jeps, det er det samme :)
#7 gi-jones 20 år siden
#8 20 år siden
#9 filmz-thomas _h 20 år siden
#10 filmz-Kadann 20 år siden
Ja, de koster omkring det samme som en standardudgivelse på cd-wow.. omkring de der 60-75 kr., selvom man køber dem de billige steder.