Gravatar

#1 zamm- 15 år siden

Hey folk på Filmz...

Nu er det sådan jeg er begyndt at læse meget, men ikke så meget som at se film.
Men i den forbindelse tænkte jeg på forfatteren Robert Ludlum, om han er en god forfatter og sådan.
Mange af hans værker er blevet filmatiseret - deriblandt den succesfulde Bourne.trilogi - og jeg tænkte som sagt om han var noget for mig, da jeg er til den thrillergenre der? Jeg håber selvfølgelig nogen af jer har læst noget af ham.

Udover det, er der nogen af jer der ved hvor mange af hans bøger er oversat til dansk (sådan jeg kunne købe dem i GAD f.eks.)?
Altså de romaner jeg godt kunne tænke mig at læse var
- Hele Bourne-franchisen (inkl. dem som han egentlig ikke har skrevet, men udviklet af Eric Van Lustbader)
- The Sigma Protocol
- The Parsifal Mosaic

Det er nogle til at starte med. Jeg har hørt de er gode, men taler rygtet sandt? :D Og ved I om man kan få dem på dansk sprog? For jeg søger som en gal rundt på diverse internetboghandeler

På forhånd tak! :D
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 sluppermand 15 år siden

Jeg er ikke lige den store Ludlum fan og jeg vil til hver en tid foretrække Bourne filmene frem for bøgerne. Dog var jeg ret vild med "The Matarese Circle", så den ville jeg starte med hvis jeg var dig.

Jeg vil dog anbefale dig at læse noget John Le Carré, som har skrevet nogle helt sublime spionromaner. Jeg vil især anbefale "The Spy Who Came In from the Cold", "Call for the Dead" og "Tinker, Tailor, Soldier, Spy" som jeg lige er gået igang med (lidt tung, men det lover godt).
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#3 zamm- 15 år siden

Tak for posten! :D Har kigget lidt på ham og ja, det ser da lovende ud egentlig!
Yo, homie. Is that my briefcase?

Skriv ny kommentar: