Gravatar

#1 filmz-MostiKal 21 år siden

Jeg søger lidt info om en Robinson Crusoe dukkefilm..
Ved ikke hvor jeg finder noget materiale om den og ved ikke hvornår den er fra. Men den har været vist i fjernsynet engang i slut firserne og der var danske stemmer..
Jeg stoler på at I kan hjælpe!..
godt nytår!
Gravatar

#2 rimmer 21 år siden

Ahhh ja. Robison Crusoe den blev vist på DR midt i firserne i det altid suveræne "Mellem himmel og jord". Så vidt jeg husker var det lavet i stop-motion. Men jeg kan ikke huske om den var en film eller en serie. Synes bare det burde være en serie da jeg mener at have set det en del.
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#3 chandler75 21 år siden

Var det ikke i to dele? Og ja, det var i stop-motion. Jeg husker den som rigtig god og rigtig sørgelig da hans hund dør...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-herskegut 21 år siden

Kan jeg godt huske, der var også nogle kanibaler på ø'en, som spiste 2 rige turister..
En rigtig god stop-motion dukkefilm.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#5 evermind 21 år siden

Damn, det er længe siden... jeg elskede den dukkeserie (som jeg mener, det var). Kan endda huske noget af sangen... "Robinson, din øde ø blev en drøm for os, tænk at skabe sit eget paradis her på Jorden..." *snøft*
Der var også sådan et skægt lille kræ, der pilede rundt og irriterede ham, så vidt jeg husker.

Den så jeg nu gerne igen...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6 rimmer 21 år siden

Hvis man hører melodien i omkvædet til lighthouse family´s "high" så er det vist samme tema.
Ichy-Boo... It's my happy noice

Skriv ny kommentar: