Jeg er ved at forberede min mundtlige eksamen i faget mundtlig formidling og trænger til lidt hjælp. Det selvvalgte emne er Rocky Horror Picture Show (og ja, underviseren har godtkendt det). Præsentationen går ud på at RHPS skal vises i en biograf og at jeg er blevet hyret til at give et oplæg om filmen, dens baggrund mm. Men først skal jeg bl.a. redegøre for min målgruppe og det er der I, kære Filmz-brugere, kommer ind i billedet: hvem er det egentlig der kan li' RHPS og ville I tage til en sådan forestilling?
Håber I kan hjælpe, tak.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Ja, det burde nok præciseres: jeg henvender mig til alle der ville være interesserede i at se filmen i biografen, det er lige meget om man har set den før.
Jeg vil gerne vide hvem der ville komme til sådan et arrangement - fx køn, alder og kort hvorfor. Det er ikke en statistikopgave e.l., det er bare så jeg har en retningslinje til min korte skriftlige synopsis.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Kæmpe overraskelse: jeg er vild med filmen! Jeg ville uden tvivl tage med til sådan en forestilling, RHPS på det store lærred og (endnu vigtigere) kæmpe lydanlæg, det ville være fantastisk.
Da jeg er nørd og altid hungrer efter ubrugelig viden, om ting jeg kan lide, så ville et foredrag om filmen også være meget interessant.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg har ikke set filmen, men kunne godt finde på at tage i biografen og se filmen, specielt hvis der var et fordrag først.
Grunden til at se den, er for at se "what the fuzz is all about", til trods for at det vel er en musical (går jeg ud fra), og så er det jo altid rart at få lidt viden om film i det hele taget, når man er filmnørd - også selvom det skulle vise sig at filmen er noget bras. :)
Jeg kunne også godt finde på at tage til et sådan forestilling, særligt hvis der var foredrag først. Jeg er ikke overvældende vild med filmen, selvom jeg synes den er udmærket, men jeg synes hele kulten omkring den er ret skæg. Dem der ser Rocky Horror Picture Show er vist ofte de samme personer, der ser filmen om og om igen, men ellers tror jeg de ligger mellem 25-40 års alderen, og er ganske veludannede, eftersom den kræver en vis mængde ironisk distance.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Jeg er vild med filmen og musikken, og jeg ville helt sikkert gerne dukke op til sådan et arrangement. Både for at få set filmen på store lærred, men også for at få den ekstra oplevelse i form af foredraget. Derudover har RHS (teater-versionen) også ry for at en rigtig god stemning blandt publikum, da der er noget interaktion (har aldrig selv oplevet det). Og hvis bare lidt af denne stemning kunne forplante sig til et publikum i en biograf, så vil det også være en af grundende til at se det i biografen.
Jeg kunne godt finde på at se den - kan huske jeg på et tidspunkt så en dokumentar om den på dr2, hvor det også gik på hele det vivar der var omkring filmen - det var der blandt andet nogle amerikanere der havde været inde og se filmen over 100 gange i biografen.
Jeg ville helt sikkert gå ind og se Rocky Horror Picture Show i biografen. Jeg er stor fan af filmen. Jeg har oplevet opsætningen af Rocky Horror Show på Nørrebros Teater, men desværre har jeg stadig til gode at se filmen på det store lærred.
Jeg er vild med hele det interaktive aspekt, som tilhængerne af filmen har indført. Listen over ting, man skal medbringe, lyder lidt som remedier, Egon Olsen har brug for til at føre en plan ud i livet, men der er mening med galskaben.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
#1 lagoni 17 år siden
Håber I kan hjælpe, tak.
#2 filmz-Kadann 17 år siden
#3 lagoni 17 år siden
Jeg vil gerne vide hvem der ville komme til sådan et arrangement - fx køn, alder og kort hvorfor. Det er ikke en statistikopgave e.l., det er bare så jeg har en retningslinje til min korte skriftlige synopsis.
#4 dyg 17 år siden
Da jeg er nørd og altid hungrer efter ubrugelig viden, om ting jeg kan lide, så ville et foredrag om filmen også være meget interessant.
#5 filmz-Kadann 17 år siden
Grunden til at se den, er for at se "what the fuzz is all about", til trods for at det vel er en musical (går jeg ud fra), og så er det jo altid rart at få lidt viden om film i det hele taget, når man er filmnørd - også selvom det skulle vise sig at filmen er noget bras. :)
Fyr, 33.
#6 Benway 17 år siden
#7 Michael Andersen 17 år siden
#8 Herrguth 17 år siden
Både for at få set filmen på store lærred, men også for at få den ekstra oplevelse i form af foredraget.
Derudover har RHS (teater-versionen) også ry for at en rigtig god stemning blandt publikum, da der er noget interaktion (har aldrig selv oplevet det). Og hvis bare lidt af denne stemning kunne forplante sig til et publikum i en biograf, så vil det også være en af grundende til at se det i biografen.
#9 tiany 17 år siden
#10 MikkelHJ 17 år siden
Jeg er vild med hele det interaktive aspekt, som tilhængerne af filmen har indført. Listen over ting, man skal medbringe, lyder lidt som remedier, Egon Olsen har brug for til at føre en plan ud i livet, men der er mening med galskaben.