Ha ha ha, havde slet ikke set at jeg havde fået skrevet Amélie 2 gange.
Wimmie, jeg synes godt at Princess Bride på gælde, for der er da både romantisk og sjov, og rigtig god! :D Og Forgetting Sarah Marshall og Knocked Up er da også 2 gode bud.
#10 Er helt enig. Det er en lidt kryptisk genre, da det umiddelbart er svært at komme film i en boks, så de lige passer ind. Jeg tænkte også på om Some Like It Hot er en romantisk komedie, da jeg ikke synes den er specielt romantisk, men til gengæld rigtig sjov.
Hmm.. Det er jo ikke yndlingsgenren.. Og som Jonas i #10 pointerer, så kan de være svære at kategorisere..
- Fire bryllupper og en begravelse - Da Harry mødte Sally - As good as it gets - Groundhog day - Jerry Maguire
af dem der allerede er nævnt.. Ydermere kan jeg vældig godt lide Juno, som vel egentlig også godt kan komme ind i kategorien..
Og så er jeg i tvivl om egentlig ikke Ghost kan komme med.. Selvfølgelig trækker den også (meget) lidt på thriller og gyser-genrerne, men er vel, basalt set, en romantisk film med en del komedie - lidt ligesom en romantisk komedie ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Ooh, der er vel en del af Kevin Smiths film der falder i den kategori, som f.eks. "Chasing Amy" og "Clerks II", der ville være sikre valg fra min side - ellers:
Amélie Knocked Up 10 Things I Hate About You Forgetting Sarah Marshall Shaun of the Dead - det står i hvert fald på coveret at det er en romantisk komedie, med zombier. :-p
Men ja, det er en genre med meget bras, fordi det et eller andet sted er lidt nemt at lave et produkt der er vanvittigt uoriginalt, men det sælger alligevel, så længe der bare er en forholdsvis kendt og lækker fyr i og der er en forholdsvis kendt og lækker kvinde, der kan matche ham.
Ja, det er nok den genre hvor jeg har færrest favoritter - der bliver godt nok lavet meget crap - og som pige er det altså nogle gange lidt pinligt at se hvordan mine køns-artsfæller alt for ofte ganske ukritisk labber det i sig (*host* Sex and the City - the movie *host*)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Synes det er svært at vælge - men det må vel være: - Da Harry mødte Sally - Jerry Maguire - Bridget Jones' diary - Forgetting Sarah Marshall - The Wedding Singer - Sweet Home Alabama - While you where sleeping - Love Actually - Clueless - Definitely, Maybe...
Jeg vil gerne give wimmie ret i at nogle ukritisk labber alt i sig og det er til at kaste op over, men jeg må jo samtidig indrømme at jeg ejer Sex and the city - the movie, men den kommer ikke på listen over bedste romatiske komedier.
Romantiske komedier er sådan noget jeg ser, når jeg bare skal slappe af med noget munter som man ikke skal tænke for meget over. Og når jeg skal vælge sådan en film, har filmens skuespillere en hel del at sige.
Jeg har set rigtig mange chick-flicks - netop fordi nogle gange er jeg bare i humør til det; det er som regel ikke den dybere mening man finder i dem og moralen er næsten altid ganske åbenlys ;) Desværre bliver jeg alt for ofte skuffet og minder mig selv om hvorfor jeg ikke er en tøse-tøs (og skynder mig at smække noget Evil Dead på ;p )
Men ja, glemte Clueless; den er altså ret fantastisk og meget quoteable :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#17 Det er nok også sådan jeg har det - jeg ser bunkevis af romantiske komedier, for så bagefter at smække en sci-fi eller action film på - du får lov at få zombie-filmene, så tager jeg sci-fi :)
#11 Herrguth 15 år siden
Wimmie, jeg synes godt at Princess Bride på gælde, for der er da både romantisk og sjov, og rigtig god! :D
Og Forgetting Sarah Marshall og Knocked Up er da også 2 gode bud.
#10 Er helt enig. Det er en lidt kryptisk genre, da det umiddelbart er svært at komme film i en boks, så de lige passer ind.
Jeg tænkte også på om Some Like It Hot er en romantisk komedie, da jeg ikke synes den er specielt romantisk, men til gengæld rigtig sjov.
#12 HonoDelLoce 15 år siden
- Fire bryllupper og en begravelse
- Da Harry mødte Sally
- As good as it gets
- Groundhog day
- Jerry Maguire
af dem der allerede er nævnt.. Ydermere kan jeg vældig godt lide Juno, som vel egentlig også godt kan komme ind i kategorien..
Og så er jeg i tvivl om egentlig ikke Ghost kan komme med.. Selvfølgelig trækker den også (meget) lidt på thriller og gyser-genrerne, men er vel, basalt set, en romantisk film med en del komedie - lidt ligesom en romantisk komedie ;)
#13 filmz-Utyske 15 år siden
Amélie
Knocked Up
10 Things I Hate About You
Forgetting Sarah Marshall
Shaun of the Dead - det står i hvert fald på coveret at det er en romantisk komedie, med zombier. :-p
Men ja, det er en genre med meget bras, fordi det et eller andet sted er lidt nemt at lave et produkt der er vanvittigt uoriginalt, men det sælger alligevel, så længe der bare er en forholdsvis kendt og lækker fyr i og der er en forholdsvis kendt og lækker kvinde, der kan matche ham.
#7 -
51st Dates? Er det efterfølgeren til "The 51st State"? :-p
#14 wimmie 15 år siden
#15 Åkepool 15 år siden
Og ja, "Forgetting Sarah Marshall" er egentlig også meget sød.
#16 tiany 15 år siden
- Da Harry mødte Sally
- Jerry Maguire
- Bridget Jones' diary
- Forgetting Sarah Marshall
- The Wedding Singer
- Sweet Home Alabama
- While you where sleeping
- Love Actually
- Clueless
- Definitely, Maybe...
Jeg vil gerne give wimmie ret i at nogle ukritisk labber alt i sig og det er til at kaste op over, men jeg må jo samtidig indrømme at jeg ejer Sex and the city - the movie, men den kommer ikke på listen over bedste romatiske komedier.
Romantiske komedier er sådan noget jeg ser, når jeg bare skal slappe af med noget munter som man ikke skal tænke for meget over. Og når jeg skal vælge sådan en film, har filmens skuespillere en hel del at sige.
#17 wimmie 15 år siden
Desværre bliver jeg alt for ofte skuffet og minder mig selv om hvorfor jeg ikke er en tøse-tøs (og skynder mig at smække noget Evil Dead på ;p )
Men ja, glemte Clueless; den er altså ret fantastisk og meget quoteable :D
#18 tiany 15 år siden
#19 MOVIE1000 15 år siden
nåh det har jeg så men romantiske komieder hører ikke rigtig ind i min filmsmag
#20 Highland Park 15 år siden
Julie Delpys "2 Days in Paris"
Agnès Jaouis "Le goût des autres" ("De andres smag")
Woody Allens "Everyone Says I Love You"