Nu har der her på filmz været mange tråde med "bedste gyserfilm" og "hvad er din yndlingsfilm?", og jeg har lagt mærke til, at en genre der måske ikke bliver omtalt så meget er romantiske komedier (det kan man måske godt forstå i tråden om bedste gyser). Derfor tænkte jeg, at det kunne være sjovt at høre, hvilke favoritter I har inden for denne genre?
Selv synes jeg, at det er en genre der svinger meget i kvalitet, og der er rigtig meget skidt imellem, men det hænder, at der kommer nogle rigtig gode film ud.
Blandt mine egne favoritter indenfor den genre kan jeg nævne: - Roman Holiday - Amélie - Fire bryllupper og en begravelse - Da Harry mødte Sally - Some like it hot - Amélie - Annie Hall - French Kiss - Pretty Woman - As good as it gets
Bortset fra Amélie, er der ingen af filmene der ligger i min personlige top 10, men jeg synes, at de alle er gode film.
- Pretty Woman - Breakfast at Tiffany's - Groundhog Day - Bringing Up Baby - The Philadelphia Story - The Apartment - Amélie - Roman Holiday - Love Actually - Clueless
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Moulin Rouge Bridget Jones' diary Jerry Maguire As Good as it gets The Pricess Bride (hvis den da gælder ;) Amelié Knocked Up When Harry met Sally The Wedding Singer Working Girl Forgetting Sarah Marshall
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Først og fremmest synes jeg at der findes ganske få gode romantiske komedier. Ydermere kan det nogengange være svært at kategorisere dem. Nogle fokuserer mere på romantik og andre på komedie. Jerry Maguire vil jeg knap nok kalde en romantisk komedie, men det kommer naturligvis også an på hvorledes man kategoriserer det. Jeg synes jo den fokuserer langt mere på komedie og Jerrys forhold til hans job som agent og hvor den så har en romantisk sidehistorie.
En film som Annie Hall (som jeg i øvrigt ikke er så vild med) og Pretty Woman er det centrale plot det romantiske forhold imellem hovedpersonerne fortalt på en sjov måde. Nå men jeg går lige i tænkeboks og kommer med min liste senere.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#1 Herrguth 15 år siden
Derfor tænkte jeg, at det kunne være sjovt at høre, hvilke favoritter I har inden for denne genre?
Selv synes jeg, at det er en genre der svinger meget i kvalitet, og der er rigtig meget skidt imellem, men det hænder, at der kommer nogle rigtig gode film ud.
Blandt mine egne favoritter indenfor den genre kan jeg nævne:
- Roman Holiday
- Amélie
- Fire bryllupper og en begravelse
- Da Harry mødte Sally
- Some like it hot
- Amélie
- Annie Hall
- French Kiss
- Pretty Woman
- As good as it gets
Bortset fra Amélie, er der ingen af filmene der ligger i min personlige top 10, men jeg synes, at de alle er gode film.
#2 Åkepool 15 år siden
Jeg kan godt li' film som "Notting hill" og "About a boy", hvis de er i den kategori.
#3 Yoda 15 år siden
Nogle af mine favoritter...
- Pretty Woman
- Breakfast at Tiffany's
- Groundhog Day
- Bringing Up Baby
- The Philadelphia Story
- The Apartment
- Amélie
- Roman Holiday
- Love Actually
- Clueless
#4 filmz-Narniabæver 15 år siden
-Luna Papa
-Annie Hall
-Da Harry Mødte Sally
-Anja & Viktor
-Disney's Tornerose
-Disney's Fortryllet
-Lady & Vagabonden
-Moulin Rouge!
#5 Åkepool 15 år siden
Pretty woman.
Groundhog day.
Love actually.
Fire bryllupper og en begravelse.
Jerry Maguire.
Og sikkert også andre jeg lige skal mindes om.
#6 Yoda 15 år siden
Ja, Jerry Maguire skal sgu da også med på min liste :-)
#7 Skeloboy 15 år siden
Fire bryllupper
51st Dates
Jerry Maguire
As good as it gets
#8 wimmie 15 år siden
Moulin Rouge
Bridget Jones' diary
Jerry Maguire
As Good as it gets
The Pricess Bride (hvis den da gælder ;)
Amelié
Knocked Up
When Harry met Sally
The Wedding Singer
Working Girl
Forgetting Sarah Marshall
#9 bullettooth 15 år siden
- French Kiss
- 10 things i hate about you
- how to loose a guy in 10 days
- As good as it gets
- whipped
uhh den er svær, ikke min største genre. Kan dog ikke se at Moulin Rouge skulle være en komedie, men det kommer vel an på øjnene der ser ;-)
#10 filmz-jonasgr 15 år siden
En film som Annie Hall (som jeg i øvrigt ikke er så vild med) og Pretty Woman er det centrale plot det romantiske forhold imellem hovedpersonerne fortalt på en sjov måde.
Nå men jeg går lige i tænkeboks og kommer med min liste senere.
'Cause I'm evil"