Gravatar

#2 dyg 18 år siden

God artikel. Hvor jeg dog savner Swartzwelder's genialiteter.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 davenport 18 år siden

And the show became stupid.

You can even put a date on it: 1997, in the early episodes of the ninth series, where the head of Bart's school, Principal Skinner, was suddenly, arbitrarily revealed to be an impostor, and his entire life to date had been a lie. Come again? A major character in a long-running series gets unmasked as a fraud? It was cheap, idle storytelling.

Det er faktisk lige på sømmet!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4 chandler75 18 år siden

Jeg er ikke helt enig. Jeg synes ikke, en serie som "Simpsons" skal være kontinuitetsslave - hvert afsnit kan godt stå for sig selv. Selvom han var en alien i et afsnit kunne han godt være gode gamle Skinner igen et par afsnit senere.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 elwood 18 år siden

Hehe ja forstil sig hvis Anders And og Co. sku være kontinuitetsslave, damm så blev det kedligt, så var der mange år hvor man sku følge Anders And's dagligdag i Timbuktu.

On topic, jeg synes heller ikke The Simpsons skal følge sine handlingerne slavisk, vi har få eksempler hvor dette dog gøres Maude Flanders.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 HonoDelLoce 18 år siden

Jeg kan da godt give folk ret i, at efter sæson 9 begyndte det at være lidt mere af svingende karakterer.. Alligevel er alle mine yndlingsepisoder af serien (og jeg har alligevel set dem en del gange efterhånden ;) ) at finde i de sidste 9 sæsoner, altså efter det såkaldte "death-pointe" ..

Jeg vil virkelig skide på kontinuiteten - det er en tegneserie.. Selvfølgelig er der, som #5 også pointerer, visse punkter, der skal følges til dørs (f.eks. Maude Flanders død), mens visse andre dele virkelig kan gøre lige meget.. Om et afsnit slutter med, at Homer har en pukkel og det næste starte med, at han surfer oprejst på et skraldespandslåg ned gennem byen, det er for mig ligegyldigt.. Jeg ser hvert afsnit enkeltstående, og dertil virker det stadig mere end rigeligt fint for mig :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: