Da jeg hørte denne dom tænkte jeg "langt om længe" jeg er imod dødsstraf, på alle måder og i alle afarter, dog synes jeg at i nogen tilfælde er det påkrævet, som det er i dette tilfælde.
Dog vil jeg sige, at det er en makaber dødsstraf, hængning er barbarisk og burde ikke blive udført, så hellere stolen eller en sprøjte.
#9 Hvis en diktator havde overtaget styret i Danmark, undertrykket befolkningen i 30 år (er det ikke så længe?) været årsag til uendelig meget lidelse, og et gigantisk antal dødsfald, så tror jeg nu også du ville have hævn, og se ham då - jo før jo bedre.
At der nok er mange Iraker der tænker urationelt, og bare vil se ham dø, istedet for at alle hans ugerningen kommer frem for dagens lys, er en helt anden historie.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
#11 Jeg ville faktisk hellere se ham rådne op på et enkelt værelse med tremmer. Henretning er jo som at pisse i bukserne, det hjælper cirka 2 sekunder indtil det bliver koldt og så har du stadig dine ar at bearbejde.
#11 - "...jeg er imod dødsstraf, på alle måder og i alle afarter, dog synes jeg at i nogen tilfælde er det påkrævet, som det er i dette tilfælde." Det er da en modsigelse der vil noget?! Enten er du imod eller også synes du det er ok med dødsstraf. Der findes jo ikke en mellemvej i sådan et spørgsmål!
#13 Jeg har delte meningen om lige netop det. Et sted så jeg gerne at han fik lov til at rådne op i en celle, men et andet sted ser jeg at det er spild af penge, at han skal bures inde. Måske kunne man være rigtig barbarisk og sætte ham i en gabestok, nede i Bagdad centrum ;-)
#16 Jeg siger ok til dødsstraf, når det er extreme tilfælde af forbrydelser imod menneskeheden.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
#14 Mit forslag er den ultimative straf: Tegn Saddam med en bombe i skægget og med grisetryne, og tryk den i Læsø's Lokalavis. SÅ kan han fandeme lære det.
#17 Gabestok i Bagdad bliver også en stor omkostning...folk skal holdes på afstand så de ikke befrier ham eller slår ham ihjel :) Hvis man tager økonomi ind i en holdning om dødsstraf eller ej så kan jeg da godt se at det vil være dyrt, men stadig pis i bukserne i frostvejr.
Jeg mener nu ikke at den her dom er et extremt tilfælde, for hvad er det så i den retsag hvor der er forbrydelser mod 18.000 kurdere?
#11 filmz-herskegut 19 år siden
Dog vil jeg sige, at det er en makaber dødsstraf, hængning er barbarisk og burde ikke blive udført, så hellere stolen eller en sprøjte.
Hvis en diktator havde overtaget styret i Danmark, undertrykket befolkningen i 30 år (er det ikke så længe?) været årsag til uendelig meget lidelse, og et gigantisk antal dødsfald, så tror jeg nu også du ville have hævn, og se ham då - jo før jo bedre.
At der nok er mange Iraker der tænker urationelt, og bare vil se ham dø, istedet for at alle hans ugerningen kommer frem for dagens lys, er en helt anden historie.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#12 filmz-jonasgr 19 år siden
Dødsstraf er et brud på menneskerettighederne og bør afskaffes.
'Cause I'm evil"
#13 cyberzed 19 år siden
#14 davenport 19 år siden
1) Voldtages af hunde
2) Rengøring af et usselt toilet, der lige har været besøgt af 2 meget syge kinesiske drenge. Uden hansker!
3) Stafetløb gennem skarpe genstande i bare diller
4) *indsæt selv sjov straf*
...Og så death by monkeys tilsidst!
#15 Benway 19 år siden
#16 McPeter 19 år siden
#11 -
"...jeg er imod dødsstraf, på alle måder og i alle afarter, dog synes jeg at i nogen tilfælde er det påkrævet, som det er i dette tilfælde."
Det er da en modsigelse der vil noget?! Enten er du imod eller også synes du det er ok med dødsstraf. Der findes jo ikke en mellemvej i sådan et spørgsmål!
Er fuldstændig enig med #12...
#17 filmz-herskegut 19 år siden
Jeg har delte meningen om lige netop det.
Et sted så jeg gerne at han fik lov til at rådne op i en celle, men et andet sted ser jeg at det er spild af penge, at han skal bures inde.
Måske kunne man være rigtig barbarisk og sætte ham i en gabestok, nede i Bagdad centrum ;-)
Jeg siger ok til dødsstraf, når det er extreme tilfælde af forbrydelser imod menneskeheden.
#18 Confused101 19 år siden
#19 cyberzed 19 år siden
Jeg mener nu ikke at den her dom er et extremt tilfælde, for hvad er det så i den retsag hvor der er forbrydelser mod 18.000 kurdere?
#20 filmz-herskegut 19 år siden
Jeg tænker netop som en alt afgørene dom, ikke kun i forbindelse med de ~140 han har slå ihjel, men også alle de andre anklager.
Alt i alt taget i betragtning, så fortjener han ikke at leve, kun en kummerlig tilværelse, i et lorte fængsel - evt det Nelson Mandela sad i.