Gravatar

#1 filmz-oldenburg 18 år siden

Hej Filmz
Jeg har et (måske) lidt svært spørgsmål:
Jeg kan huske der engang er blevet vist en samuraifilm film på DR, og det var sidst i 80'erne eller først i 90'erne.
Jeg kan ikke huske hvad den hed, men jeg vil meget gerne finde frem til den igen. Er det noget der er nogen herinde som kan hjælpe mig med?
Jeg kan huske følgende fra filmen, måske det kan hjælpe:
Den var i farver, og handlede om et japansk eller kinesisk kongebarn, som skulle reddes væk fra en hær eller nogle lejesoldater eller noget lignende. Der var 5-7 samuraier der skulle få dette her barn igennem landet forfulgt af den hær der jagtede dem, og de 5-7 samuraier havde alle forskellige egenskaber som de kunne bruge imod dem der jagtede dem. Jeg huske nogle scener som at en af dem blev tilbage og hakkede nogle bambus ned på jorden for at rytterne på heste faldt i dem. Dem kæmpede han så imod men måtte tilsidst gi fortabt og fik et spyd i øjet imens resten flygtede videre. Der var også en anden samurai som havde bevægelser lidt som en abe, som også måtte give fortabt og kastede sig over en bombe og dermed ofrede sig imens resten kunne flygte videre. Jeg husker også nogle scenere med et bål som afslørede dem, og noget med at de måtte flygte over en lang bro over en flod.
Kan I hjælpe mig med hvad det kunne være for en film?
Jeg vil meget gerne finde frem til den igen.
Mvh Ulrik fra Brønshøj
Gravatar

#2 filmz-patrickmoog 18 år siden

Ah ja... kan huske jeg havde optaget den på vhs...

Ham der brugte en stav var vist stum, og så var der noget med en ond kejser der hele tiden drak sake.
Men hvad hed den...
Gravatar

#3 DarkLight 18 år siden

Det er skam "I Shogunens Skygge"
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 filmz-oldenburg 18 år siden

Ja, og han kunne vist trylle lidt engang imellem så vidt jeg husker, for at gøre kongebarnet glad.

Ja, det er præcis den, mange tak DarkLight :)
Gravatar

#5 DarkLight 18 år siden

We Aim To Please ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: