Jeg er igang med at planlægge et beach party, og har i den forbindelse forelsket mig i den limbo sang som er med i Police Academy 5: Miami Assignment under deres strandfest. Jeg har søgt nettet tyndt for oplysninger om den og hvor man kan købe den, men kan ikke finde noget som helst.
Nogen der ved hvad den hedder, og evt hvor den kan købes?
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Plejer sådanne oplysninger ikke at stå i credits? Husker ikke filmen (eller om jeg overhovedet har set den pågældende), så mere kan jeg desværre ikke hjælpe..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Aner ikke hvilken udgave der er med i Police Academy 5, men jeg mener at det er Chubby Checker der oprindeligt har indspillet den sang, som hedder "Limbo Rock", hvis det er den sang som bruges i dette videoklip:
Hvis du leder efter nogle andre svedige toner til sådan noget, så prøv at lytte til Harry Belafonte, manden der gjorde "Banana Boat Song" berømt, som bl.a. bruges i "Beetle Juice". :)
#1 filmz-Munk 19 år siden
Nogen der ved hvad den hedder, og evt hvor den kan købes?
- Steve Carell
#2 HonoDelLoce 19 år siden
#3 filmz-Munk 19 år siden
Muligvis står den der, men har ikke selv filmen, og har ikke lige planlagt at købe den kun for at kun læse filmtitlen! ;)
- Steve Carell
#4 Steffan Rasmussen 19 år siden
#5 filmz-Kadann 19 år siden
Aner ikke hvilken udgave der er med i Police Academy 5, men jeg mener at det er Chubby Checker der oprindeligt har indspillet den sang, som hedder "Limbo Rock", hvis det er den sang som bruges i dette videoklip:
http://www.vimeo.com/clip:69230
Hvis du leder efter nogle andre svedige toner til sådan noget, så prøv at lytte til Harry Belafonte, manden der gjorde "Banana Boat Song" berømt, som bl.a. bruges i "Beetle Juice". :)
#6 Michael Andersen 19 år siden
#7 filmz-Kadann 19 år siden
Jo da, det bekræftes også af IMDb, se under "Miscellaneous Crew - filmography":
http://www.imdb.com/name/nm0000896/
Sangen kaldes bare "Day-O", men det er samme sang. :)
#8 Michael Andersen 19 år siden
#9 filmz-Kadann 19 år siden
Den hedder "Banana Boat Song", men folk kender den som "Day-O". :-p
#10 Michael Andersen 19 år siden