Jeg lå og tænkte i går da jeg skulle sove. Pludselig kom en ide til mig, og jeg ved ikke om den er god, men here goes:
Tanken er en form for quiz, men alligevel ikke, da den ikke handler om at gætte noget, men blot at foreslå noget. Altså jeg skriver f.eks. at jeg godt kan lide "Antichrist", og udfra det kan en anden bruger så sige hvad jeg også burde se. Ikke nødvendigvis en anden Von Trier film, men blot en film der minder om "Antichrist" i tone eller noget andet? You like?
Jeg holder mig til at sige "Antichrist"
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#2: Nu må vi se om der er nogen der vil lege med, ellers har jeg da gjort forsøget.
Med hensyn til Imdb bruger jeg det mest til søgning, og læsning af trivia. Skriver ikke selv derinde, og giver heller ikke stjerner. Synes siden er hammergod til det jeg bruger den til, men heller ikke andet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Så vil jeg gerne bide på. Og jeg kan ikke forklare hvorfor, men Sunshine bliver ved med at poppe op i mit hoved når jeg tænker Antichrist. Eller måske er Lost Highway af David Lynch et bedre bud. Lige netop Lars Von Trier er altså svær at sammenligne med.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Jamen det bliver måske lidt svært. Jeg er inde i en dokumentar-fase lige for tiden, men hvis der er nogle der har lyst til at prøve kræfter med det får I da nogle titler her:
RIP: A Remix Manifesto, The Corporation, og så en vistnok østrigsk film der hedder Fight The Power omhandlende protestmusik og politisk engagerede kunstnere. Ellers er jeg bare på udkig efter seværdige dokumentarfilm.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
#8: Well, jeg ved ikke om du er til metal, men "Metal: A Headbangers Journey" så jeg for nylig og den var rigtig interessant fordi den undersøger alle ekstremerne, og på den måde går bag om alle de fordomme der har været, og er, om folk der lytter til metal musik.
Et lille citat fra filmen: "The biggest reason for committing suicide is helplessness. Nobody listens to heavy metal in order to feel helpless. They listen to metal in order to feel empowered and connected with other people and that may be empowered through a song that's about suicide that makes you realize that you're not alone - you're not helpless - other people are going through the same things. You don't need to kill yourself."
Jeg så "Heavenly Creatures" i går, så den nævner jeg da så nu.
Interessant tråd. Minder mig lidt om tastekid.com, som er en fantastisk hjemmeside, til at komme med nye forslag. Nu har jeg ikke selv set Heavenly Creatures, men ud fra, hvad jeg har læst om den, kan jeg vidst godt sige Bridge to Terabithia.
Selv nævner jeg The Fountain.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
#1 Collateral 14 år siden
Tanken er en form for quiz, men alligevel ikke, da den ikke handler om at gætte noget, men blot at foreslå noget. Altså jeg skriver f.eks. at jeg godt kan lide "Antichrist", og udfra det kan en anden bruger så sige hvad jeg også burde se. Ikke nødvendigvis en anden Von Trier film, men blot en film der minder om "Antichrist" i tone eller noget andet? You like?
Jeg holder mig til at sige "Antichrist"
#2 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 Collateral 14 år siden
Med hensyn til Imdb bruger jeg det mest til søgning, og læsning af trivia. Skriver ikke selv derinde, og giver heller ikke stjerner. Synes siden er hammergod til det jeg bruger den til, men heller ikke andet.
#4 elwood 14 år siden
Der er lidt spøjse udvalg imellem dog.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 Collateral 14 år siden
#6 stoffer 14 år siden
#7 Collateral 14 år siden
#8 stoffer 14 år siden
RIP: A Remix Manifesto, The Corporation, og så en vistnok østrigsk film der hedder Fight The Power omhandlende protestmusik og politisk engagerede kunstnere.
Ellers er jeg bare på udkig efter seværdige dokumentarfilm.
#9 Collateral 14 år siden
Et lille citat fra filmen: "The biggest reason for committing suicide is helplessness. Nobody listens to heavy metal in order to feel helpless. They listen to metal in order to feel empowered and connected with other people and that may be empowered through a song that's about suicide that makes you realize that you're not alone - you're not helpless - other people are going through the same things. You don't need to kill yourself."
Jeg så "Heavenly Creatures" i går, så den nævner jeg da så nu.
#10 neran 14 år siden
Selv nævner jeg The Fountain.