Serien handler om kaptajn Malcolm Reynolds og hans mandskab, ombord på et fragtskib/smuglerskib Firefly (hvem sagde Millenium Falcon?). De samler et søskendepar på flugt fra Alliancen op (hvem sagde Imperiet?) og man følger efterfølgende "dagligdagen" ombord på "skibet". Hver episode fortæller en ny historie om nogle af de oplevelser de kommer ud for ombord på Firefly, mens der gradvist afdækkes mere og mere af søskendeparrets årsag til at flygte og mysteriet omkring River Tam, den yngre søster i søskendeparret som lider af svære psykoser og mareridt og som ikke rigtig er 100% tilstede, og dog!. Serien blander effektivt science fiction med støvet western, seksløbere og cowboyhatte...
De siger fra Usa at det ikke er nødvendig at have set serien - eneste fordel er at man kender figurerne (og at man har haft mange timers underholdning naturligvis :)
Der er kun en ting jeg savner fra serien, det er den der rigtig markante måde de kan bande på kinesisk. De gør det meget mere stille i filmen, hvor imod du i serien næsten falder af stolen af grin når en af dem rigtig folder sig ud.
#11 DarkLight 20 år siden
#12 gi-jones 20 år siden
For de af os, der ikke er bekendt med serien, kunne man så få en opridsning?
#13 filmz-vassago 20 år siden
#14 filmz-bitbandit 20 år siden
Den er genial! Se den.
#15 Taxwars 20 år siden
#16 filmz-Wacker 20 år siden
http://www.samarit.dk
#17 filmz-Bruce 20 år siden
#18 gi-jones 20 år siden
#19 cnr 20 år siden
#16 Kaylee er min favorit ;)
Der er kun en ting jeg savner fra serien, det er den der rigtig markante måde de kan bande på kinesisk. De gør det meget mere stille i filmen, hvor imod du i serien næsten falder af stolen af grin når en af dem rigtig folder sig ud.
#20 chronaden 20 år siden