Gravatar

#431 NightHawk 14 år siden

# 429 -

Jeg synes da slutningen fungerer perfekt i kontekst med hele historiens morale :

Den ene karakter er dødeligt syg, (sån ser han ud på mig), af enten kræft eller måske Aids og er konstant negativ i alle sine udmeldinger, (forståeligt nok), men på den anden side heller ikke noget de to, (som jeg går stærkt ud fra danner par), kan bruge til noget, i den tid han har tilbage. Alle de dødsfald de så blir omgivet af, da der blir sat gang i en kædereaktion af mord på en nærmest tegneserie agtig facon, fungere som et wakeup call om at nyde den sidste tid sammen og dansen ud af lejligheden hænger derfor perfekt sammen med historiens pointe, samtidig med at den bevare det surrealistiske præg fra de tidligere ting der er sket.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#432 Highland Park 14 år siden

#431: Jeg er, overraskende nok, ikke enig.
Jeg opfatter ham slet ikke som dødeligt syg - dødssyg, eller en dødbider (i betydningen: "en åndelig ubevægelig person"), kan jeg dog godt gå med til. Det er alt for stort et skift i reaktionsmønster i forhold til den relativt rolige måde, med hvilken de reagerede på de enkelte hændelser, og derfor finder jeg transformationen utroværdig og påklistret.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#433 NightHawk 14 år siden

# 432 -

Så de ting der sker omkring dem, sker altså bare helt uden grund ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#434 Highland Park 14 år siden

#433: Stort set, og det er netop det, der er problemet.
I øvrigt skal man sluge lidt af en kamel, da politiet åbenbart ikke har gennemsøgt lejligheden grundigt nok, og derfor ikke fundet stofferne i køleskabet.
Gravatar

#435 NightHawk 14 år siden

# 434 -

Ah, så tror jeg bare jeg holder mig til min egen fortolkning. :)
Gravatar

#436 Highland Park 14 år siden

#435: Det gør du vel uanset hvad. Jeg har hvert fald ikke i sinde at forsøge at få dig til at ændre mening. :)
Gravatar

#437 lagoni 14 år siden

Jeg er med Highland Park her, filmen sagde mig absolut intet. Kan godt være de havde et budskab, men det burde de nok ha' overvejet at få med i filmen. Skuespillet var dålrigt og handlingen virkede mere fjollet end bevidst komisk.
Sygdomsvinklen giver egentlig god mening, men jeg syntes ikke nogen af dem så syge ud eller virkede sådan.

Men hver sin smag :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#438 NightHawk 14 år siden

Temaaften på DR2, kl. 20.00 handler i dag om "Vampyrer og Blodsugere". Så hvis man er interesseret i den genre, så husk at kig med i aften. :)

Gravatar

#439 rockysds 14 år siden

DR K viser Alain Resnais' "Hiroshima mon amour" i aften kl. 21.00.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#440 rockysds 14 år siden

DR K viser Costa-Gavras' "Z" om en halv times tid kl. 22.00.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."

Skriv ny kommentar: