Gravatar

#451 davenport 14 år siden

Hold øje med DRHD i aften

20:00
Visual Effects Awards 2010

Vises i HD Sendes i stereo

Sammendrag fra årets prisuddelingsshow for special effects. Hvert år uddeler det amerikanske 'Visual Effects Society Award Show' priser for special effects inden for områderne film, tv, reklamer og videospil. Avatar var den ubestridte vinder til dette års prisuddelingsshow. Filmen løb nemlig af med hele seks priser ud af de 23 special effects-priser, der i alt blev uddelt.

20:50
Historien om Star Wars

Amerikansk dokumentarprogram fra 2007.

Vises i HD Sendes i stereo

Originaltitel: Star Wars: The Legacy Revealed

Rum-sagaen Star Wars har siden sin debut i 1977 udviklet sig til et sandt kultfænomen verden over. Lige umiddelbart kan historien måske opfattes som et simpelt eventyr om de gode mod de onde. Men dykker man længere ned i fortællingen vil man erfare, at den rummer adskillige komplekse temaer og har referencer til både mytologi, historie, politik og religion. En række filmskabere, historikere, politikere og journalister analyserer de fascinerende elementer fortællingen beror på og vurderer, hvorfor Star Wars har opnået international kultstatus.

Derefter Star Trek First Contact i HD :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#452 tiany 14 år siden

#451 Nice - så ved jeg hvad min aften skal gå med :)
Valar morghulis
Gravatar

#453 davenport 14 år siden

Ja, jeg satser også på at beslaglægge tvet i aften :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#454 Fynboen 14 år siden

Jeg så at der kommer Kingdom Of Heaven i aften... men hvordan gennemskuer man om det er directors cut, eller den "almindelige" version der sendes...?
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#455 tiany 14 år siden

#454 Jeg tror godt du kan regne med at det er den "almindelige" version, det er sjældent de viser directors cut udgaver i tv. I tilfældet Kingdom of Heaven burde det jo være dødssynd at vise den normale version...
Valar morghulis
Gravatar

#456 Highland Park 14 år siden

#454: Man kigger vel på start- og sluttidspunkt og regner efterfølgende ud, hvor længe den varer for derpå at sammenligne med spilletiden på de to forskellige udgaver. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#457 inflector 14 år siden

#454 ikke så let når det er en reklame kanal der sender filmen. Directors cut på tv3 ville vare mindst 4 døgn med alle de reklamepauser.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#458 Highland Park 14 år siden

Hvis det er en reklamekanal, så er det nemt nok; man lader være med at se filmen, uanset hvilken udgave der er tale om.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#459 inflector 14 år siden

#458 korrekt!
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#460 Benway 14 år siden

Hvis der var nogle, der missede dokumentaren "Polanski - eftersøgt og eftertragtet" forleden, så er der en chance for at fange den i dag på DR2 kl 15:50. Den kan bestemt anbefales.

Link til programomtale
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: