To af de film i vol. 1 er ikke ligefrem essentielle Chabrol-titler. I hvert fald ikke til at begynde med. "Betty" er fin nok, velspillet, men intet stor værk, og "Monsieur Lavardin" er i den svage tredjedel af Chabrols film.
"Merci pour le chocolat" har jeg ikke set, men den har Isabelle Huppert i hovedrollen, så den er under alle omstændigheder værd at se. En af nutidens bedste og mest alsidige skuespillerinder.
Det her box-set er nok mere oplagt at "hoppe" på, især når du jo ikke ser tv. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
DR K kl. 20.30: "En verden af manga" ("Un monde manga"):
I Japan bliver der solgt mere end en milliard manga tegneserier om året, og 85 procent af japanerne læser i hvert fald en manga om ugen. Også i Europa er denne specielle tegneseriestil blevet populær, og mangaens moderne grafiske udtryk har inspireret adskillige filminstruktører og ikke mindst vestlige tegneserieskabere.
Jeg tror, at der er tale om den samme dokumentar, som blev vist på Louisiana i forbindelse med deres store manga-udstilling.
#481 filmz-Bruce 14 år siden
#482 rockysds 14 år siden
To af de film i vol. 1 er ikke ligefrem essentielle Chabrol-titler. I hvert fald ikke til at begynde med. "Betty" er fin nok, velspillet, men intet stor værk, og "Monsieur Lavardin" er i den svage tredjedel af Chabrols film.
"Merci pour le chocolat" har jeg ikke set, men den har Isabelle Huppert i hovedrollen, så den er under alle omstændigheder værd at se. En af nutidens bedste og mest alsidige skuespillerinder.
Det her box-set er nok mere oplagt at "hoppe" på, især når du jo ikke ser tv. ;)
#483 jessup 14 år siden
#484 filmz-Bruce 14 år siden
#485 filmz-Bruce 14 år siden
#486 MMB 14 år siden
#487 lagoni 14 år siden
#488 MOVIE1000 14 år siden
DRHD viser Evil Dead 2 på lørdag kl. 22:20
#489 Highland Park 14 år siden
"En verden af manga" ("Un monde manga"):
Jeg tror, at der er tale om den samme dokumentar, som blev vist på Louisiana i forbindelse med deres store manga-udstilling.
#490 Steffan Rasmussen 14 år siden