14.20 - 16.10: "Dyret skal dø" aka. "Que la bête meure" af Chabrol.
16.10 - 17.55: "En, to, tre og et lillebitte hop" aka. "One, Two, Three" af Wilder.
Dernæst to Charlotte Gainsbourg film; "Ils Se Marièrent et Eurent Beaucoup d'Enfants" og "L'un reste, l'autre part". Førstnævnte har desuden Johnny Depp med i en cameo.
Den kanal er altså ganske interessant må man sige. Nu ved jeg hvad jeg skal bruge min eftermiddag på i morgen. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
"Que la bête meure" er en af Chabrols bedste og kan kraftigt anbefales. Fra hans gyldne periode 1969-1971, hvor han lavede fem fremragende film i streg, fire af dem med hustru Stéphane Audran i Hélène-roller. Denne film er den eneste i perioden uden hende.
"L'un reste, l'autre part" var jeg lidt lunken overfor, selvom jeg er meget glad for både Gainsbourg og Daniel Auteuil. Måske får den lige en chance til. Men jeg skal i hvert fald have set Yvan Attal instruere sig selv og sin kone i "Ils Se Marièrent et Eurent Beaucoup d'Enfants".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#473 - Det tror jeg, du har ret i. :) Jeg fandt den dog ligeledes underholdende, først og fremmest pga. Cagneys veloplagte optræden.
#474 - Jeg synes ikke, at "Que la bête meure" hører til Chabrols bedste - på trods af en uhyggeligt effektiv indledning - men det var godt nok en imponerende stime af gode film, han fyrede af i det tidsrum, du nævner.
#471 Highland Park 14 år siden
#472 Bony 14 år siden
14.20 - 16.10: "Dyret skal dø" aka. "Que la bête meure" af Chabrol.
16.10 - 17.55: "En, to, tre og et lillebitte hop" aka. "One, Two, Three" af Wilder.
Dernæst to Charlotte Gainsbourg film; "Ils Se Marièrent et Eurent Beaucoup d'Enfants" og "L'un reste, l'autre part". Førstnævnte har desuden Johnny Depp med i en cameo.
Den kanal er altså ganske interessant må man sige. Nu ved jeg hvad jeg skal bruge min eftermiddag på i morgen. :-)
#473 jessup 14 år siden
#474 rockysds 14 år siden
"L'un reste, l'autre part" var jeg lidt lunken overfor, selvom jeg er meget glad for både Gainsbourg og Daniel Auteuil. Måske får den lige en chance til. Men jeg skal i hvert fald have set Yvan Attal instruere sig selv og sin kone i "Ils Se Marièrent et Eurent Beaucoup d'Enfants".
#475 RFriis 14 år siden
#474 - Jeg synes ikke, at "Que la bête meure" hører til Chabrols bedste - på trods af en uhyggeligt effektiv indledning - men det var godt nok en imponerende stime af gode film, han fyrede af i det tidsrum, du nævner.
#476 rockysds 14 år siden
Jeg putter den nok på en del tredjeplads sammen med "L'enfer" efter "La femme infidèle" og "Le boucher". Hvordan rangerer du dem?
#477 RFriis 14 år siden
#478 Antlion 14 år siden
I har tydeligvis ikke set "À double tour"? :)
#479 RFriis 14 år siden
#480 rockysds 14 år siden