Philip K. Dick har lavet en del fede sci-fi noveller, som kan findes i en god bunke novellesamlinger. De skulle også være ret nemme at finde på biblioteket.
Heh, der er mange...hvis man skal holde sig til sci-fi'en som Kadann lægger an til i forbindelse med Phillip K. Dick, kan William Gibson og Ray Bradbury også varmt anbefales.
Blandt mine yndlings novelleforfattere er bl.a. H.P. Lovecraft, Kafka, Borges og Kleist, som alle kan anbefales uden det er "elite litteratur".
Forskellige forfattere hvis noveller jeg har læst med stor fornøjelse: Charles Bukowski, Ray Bradbury, Jan Sonnergaard, Raymond Chandler, F. Scott Fitzgerald, Hemingway, J. D. Salinger, Peter Seeberg.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
En række gentagelser og nye: Naja Marie Aidt, Jorge Luis Borges, Bukowski, Raymond Carver, Mathilde Walter Clark, P.K. Dick, Conan Doyle, William Gibson, Pia Juul, Kafka, Lovecraft, Svend Åge Madsen, Poe, Finn Søeborg, Villy Sørensen.
Af helt essentielle ville jeg nok vælge Borges, Bukowski og Carver.
Dick, hvis det skal være sci-fi og Poe, hvis det skal være gys.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Poppy Z. Brite kan anbefales, hvis man er til det makabre og gotiske (f.eks. His Mouth Will Taste of Wormwood).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 filmz-andersjepsen 19 år siden
Her tænker jeg på udenlandske som danske.
På forhånd tak!
#2 filmz-Kadann 19 år siden
#3 chandler75 19 år siden
#4 dolphinfriendly 19 år siden
Blandt mine yndlings novelleforfattere er bl.a. H.P. Lovecraft, Kafka, Borges og Kleist, som alle kan anbefales uden det er "elite litteratur".
#5 chandler75 19 år siden
#6 filmz-Narniabæver 19 år siden
#7 filmfan 19 år siden
#8 filmz-Le Samouraï 19 år siden
Af helt essentielle ville jeg nok vælge Borges, Bukowski og Carver.
Dick, hvis det skal være sci-fi og Poe, hvis det skal være gys.
#9 filmz-yoshimura 19 år siden
#10 Captain Vallo 19 år siden
then why is my arse
the perfect height for kicking?