Gravatar

#1 Corgan 16 år siden

Hej venner!
Jeg overvejer at klippe en showreel sammen med nogle af de ting jeg har lavet. Til denne reel vil jeg gerne have noget fedt musik. Men hvilket stykke skal jeg vælge?
Der findes meget tekno-agtigt musik i showreels generelt, og da det ikke lige er min stil, overvejer jeg noget rock. Rock er bare ikke altid så godt til reels, da man gerne vil have noget musik med et godt beat (som passer til en ofte hurtig klipning), der ikke bliver for irriterende at høre på.
Derfor tænker jeg at vælge noget remix af et fedt rock nummer. Men kender I et fedt nummer som jeg burde checke ud? (Nine Inch Nails er altid godt, men jeg vili gerne prøve noget andet)
Gravatar

#2 Highland Park 16 år siden

Hvorfor foretrækker du et remix?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 Corgan 16 år siden

Fordi der ofte er smidt et par tekno-rytmer ovenpå noget tråd. :-) (og så er det også lidt mere unikt med et remix end originalen=
Gravatar

#4 Highland Park 16 år siden

Hvad er det for noget, du har lavet? Er der nogen bestemt stemning musikken gerne skal fremmane?

Når nu det helst ikke må være Nine Inch Nails (æv!), så kan jeg for eksempel anbefale dig at checke tweaker aka Chris Vrennas (eks-NIN-trommeslager og Marilyn Manson-musiker) musik ud:
http://www.tweaker.net/

Han komponerer meget stemningsfuld musik gennemsyret af melankoli, nostalgi og dystre toner - med diverse gæstevokalister indover, når musikken ikke står alene.
Det er svært at komme med anbefalinger af bestemte numre, da jeg ikke ved, hvad du ville synes bedst om, og da de er meget forskellige, men prøv f.eks. at lytte til følgende:
[url= "Years From Now" og "Susan"
fra "Attraction to All Things Uncertain"-albummet
&
"Ruby", "Cauterized", "Remorseless", "It's Still Happening" og "Movement of Fear"
fra "2 A.M. Wakeup Call"-albummet.
Gravatar

#5 Corgan 16 år siden

#4:
Jeg har lavet visuelle effekter til film og tv. Chris Vrenna er et ok bud... men jeg synes nu sangene er lidt for langsomme. De passer ikke så godt til en hurtig klipning.
Her er par showreels som jeg synes er ret fede:
Animal Logic. Vælg den der hedder "TVC Reel".
www.digitalgypsy.com

Hvilken sang bruges der egentlig i Animal Logic reel'en? Jeg kan ikke lige komme på hvem det er.
Gravatar

#6 davenport 16 år siden

Hvad med noget af Meshuggah: http://www.meshuggah.net/disco/
Eller måske Fear Factory: http://www.fearfactory.com/media.htm

Der er gode og atypiske rytmer.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Highland Park 16 år siden

#5: Det anede mig, at du ville synes, at de var for langsomme. Men som sagt er de meget forskellige - også hvad tempo angår. Har du f.eks. lyttet til "Years From Now"?
Men okay - hvor mange bpm er du på jagt efter? ;)

Blandt de to showreels du har linket til, synes jeg klart, at Animal Logics er den fedeste, både hvad klipning og musik angår. Musikken i Digital Gypsys er ret kedelig - og hvis du spørger mig, mangler numrene til begge de to showreels dynamik - noget som f.eks. Vrennas numre er i besiddelse af.

Hvad har du lavet effekter til?
Gravatar

#8 McPeter 16 år siden

Jeg så engang en gfx showreel med denne sang sat til og synes det passede mega godt til. Jeg ved godt der er mange elektroniske lyde men samtidig er trommerne og lidt andet af lyden mere rocket.

Linkin Park - Session

Dette er godt nok ikke et remix men til gengæld et solidt rock-nummer med et meget godt "drive" eller hvad man skal kalde det - måske kan det bruges?

Pearl Jam - Even Flow

Har et rock-remix af Skunk Anansie - Milk is My Sugar (Instrumental Cement Mix) liggende. Det er fra en single-udgivelse af Twisted (Everyday Hurts) fra 1996. Kan dog ikke lige finde den på youtube så ved ikke hvordan jeg skal vise den til dig. :-(
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 davenport 16 år siden

Pearl Jam passer jo til alt. Det er livets soundtrack!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 Highland Park 16 år siden

Hvad med noget Muse? Det er da oplagt!

Skriv ny kommentar: