Jeg har lige set det sidste afsnit af Fraiser, igen, og har et problem med at tolke det og vil derfor høre hvad andre folk har konkluderet.
I sidste afsnit, som jo er et dobbeltafsnit, sidder Fraiser i et fly of fortæller en kvinde om hans seneste uger. Han fortæller at han har besluttet sig for at tage det nye job og flytte til San Fransisco. Samtidig hører vi, at hans 3 ugers romance Charlotte, flytter til Chigaco. Da Fraiser er færdig med at fortælle kvinden i flyet sin historie lander flyet i Chigaco og det er det jeg ikke hel kan forstå.
Hvorfor flyver Fraiser til Chigaco? Man må formode at det er for at møde Charlotte. Men de var enige om at det kun var en tre ugers romance og at det ikke skal være et lang-distance forhold, så hvorfor opsøge hende? Hvis vi antager at han vil tage Chigaco og erklære Charlotte sin kærlighed, hvorfor hører vi så ikke det i Fraisers fortælling, som jo går på at han tager til San Fransisco?
Håber at der er nogen som har gjort sig tanke om dette.
Har ikke set Frasier i årevis men det lyder som om det er Klutetrikket i en hvis forstand. I Klute siger billederne ét og VO noget andet - i princippet en åben slutning. Jeg får helt lyst til at se sidste afsnit af Frasier nu:)
Jeg kan godt forstå at han tager chancen med kærligheden og at det virker oplagt at det er derfor han flyver til Chigaco. Jeg kan også godt huske, at han i afsnittet taler om at man skal turde tage chancen. Jeg kan bare ikke forstå at man hører så meget om hans jobtilbud osv. men intet om Charlotte, som han tilsydeladende ender med at satse på. Jeg havde haft mere forståelse for slutningen, hvis han, da han fortæller om at man skal turde tage chancen, også nævnte Charlotte og Chigaco og ikke bare San Fransisco, eller at han havde snakket om hvor meget han savner hende nu hvor hun er rejst.
Det er vel lidt så'n for at have en surprise-ending.. IMO ret genialt lavet, da det jo lige nøjagtigt virkede, og alle regnede med, at han tog til San Fran og satsede på jobbet.. Og man så til sidst finder ud af, at han vælger at satse på kærligheden..
Hvis han i stedet havde siddet hele turen igennem og snakket om Charlotte, og hvor meget han savnede hende - så havde slutningen jo ikke givet samme indtryk, som den jo har nu..
Og det er for sent for dig at komme og sige, at du ikke blev overrasket ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Det er korrekt, jeg blev overrasket. Og det er ikke fordi at jeg ikke kan lide slutningen, for jeg synes den var aldeles fremragendehavde. Jeg havde bare ikke lige regnet med at det ville gå den vej. Amerikanske komedie-serier plejer ikke at gå i to forskellige retninger som vi ser det her. Derfor var det selvsagt ganske overraskende for mig at opleve det nu, men det gjorde mig samtidig i tvivl om jeg havde overset et eller andet. Nu har jeg så hørt din opfattelse og fået udvisket den tvivl som jeg havde
#1 Verbal 19 år siden
Hvorfor flyver Fraiser til Chigaco? Man må formode at det er for at møde Charlotte. Men de var enige om at det kun var en tre ugers romance og at det ikke skal være et lang-distance forhold, så hvorfor opsøge hende? Hvis vi antager at han vil tage Chigaco og erklære Charlotte sin kærlighed, hvorfor hører vi så ikke det i Fraisers fortælling, som jo går på at han tager til San Fransisco?
Håber at der er nogen som har gjort sig tanke om dette.
#2 HonoDelLoce 19 år siden
Jeg ser det helt sikkert slutningen som en indikation for, at han har valgt at tage chancen med kærligheden i stedet for arbejde..
#3 HonoDelLoce 19 år siden
ARGH! For sent at lave spoiler-marking på mit første indlæg..
SORRY!
#4 jessup 19 år siden
#5 Verbal 19 år siden
#6 HonoDelLoce 19 år siden
Det er vel lidt så'n for at have en surprise-ending.. IMO ret genialt lavet, da det jo lige nøjagtigt virkede, og alle regnede med, at han tog til San Fran og satsede på jobbet.. Og man så til sidst finder ud af, at han vælger at satse på kærligheden..
Hvis han i stedet havde siddet hele turen igennem og snakket om Charlotte, og hvor meget han savnede hende - så havde slutningen jo ikke givet samme indtryk, som den jo har nu..
Og det er for sent for dig at komme og sige, at du ikke blev overrasket ;)
#7 Verbal 19 år siden