Efter at have set traileren til Sin City, er jeg blevet pænt nysgerrig efter at tjekke tegneserien bag filmen ud. Jeg kender Frank Miller’s stil fra den periode, hvor han tegnede Daredevil, og de er den dag i dag nogle af de bedste tegneserier jeg har. Jeg prøvede at tjekke Fantask’s hjemmeside, og kan der se, at der er et rimeligt stort udvalg, spændende over danske tegneseriealbums til 148 kr. stk. til amerikanske tegneserier til kun kr. 29,50. Der er også flere forskellige titler. Jeg ville bare høre om der sad en fellow nørd, der kunne give mig et godt hint til, hvor jeg skal starte?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Har lige snakket med Rolf fra Fantask. Han fortæller, at de til dato ni samlede albums genudgives i februar i ensudseende udgaver. Så han råede mig til at slå koldt vand i blodet og vente på dem. Han var ikke helt tilfreds med den danske oversættelse af de forløbig 2 albums på dansk.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#1 wiseguy 21 år siden
Jeg prøvede at tjekke Fantask’s hjemmeside, og kan der se, at der er et rimeligt stort udvalg, spændende over danske tegneseriealbums til 148 kr. stk. til amerikanske tegneserier til kun kr. 29,50. Der er også flere forskellige titler. Jeg ville bare høre om der sad en fellow nørd, der kunne give mig et godt hint til, hvor jeg skal starte?
#2 JannikAnd 21 år siden
- "Sin City" (Senere genopkaldt til "The Hard Good-Bye")
- "The Big Fat Kill"
og "That Yellow Bastard"
Åbningscenen med Josh Hartnett og Marley Shelton er dog baseret på Sin City-novellen "The Customer is Always Right" fra "Babe Wore Red"-samlingen.
#3 Captain Vallo 21 år siden
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#4 JannikAnd 21 år siden
Det kan være, at den kommer med i fortsættelsen... - Ligesom "To Hell and Back", der blev droppet kort før optagelserne begyndte...
#5 chandler75 21 år siden
Men som jannikand siger, så begynd med den første samlede serie, "Sin City", og læs derefter "A Dame to Kill For".
Derefter er det bare at give sig i kast med resten (som jeg postede i en aanden tråd):
Den komplette "Sin City" i kronologisk rækkefølge:
"Sin City" (indeholder samtlige historier trykt i "Dark Horse Presents - mener jeg det var. Omhandler Marv - Rourkes karakter) (1992)
"Sin City: A Dame to Kill For" 1-6 (Omhandler Dwight - Benicio Del Toros karakter) (1993-94)
"Sin City: The Babe Wore Red and Other Stories" one-shot (Opsamling af diverse historier) (1994)
"Sin City: The Big Fat Kill" 1-5 (Dwight igen) (1994-95)
"Sin City: Silent Night" one-shot (Marv juleaften, historie uden tekst) (1995)
"Sin City: Lost, Lonely and Lethal" one-shot (Diverse historier) (1996)
"Sin City: That Yellow Bastard" 1-6 (Omhandler Bruce Willis karakter Hartigan) (1996)
"Sin City" # 1/2: Just Another Saturday Night" (sjælden udgivelse som kunne bestilles fra bladet Wizard - er også blevet genoptrykt) (1997)
"Sin City: Family Values" Graphic Novel (Dwight igen - tour de force historie på ca. 80 sider)(1997)
"Sin City: Sex and Violence" one-shot (Diverse historier) (1997).
"Sin City: Hell and Back" 1-9 (Nyeste, og måske svageste i serien) (1999-2000).
#6 wiseguy 21 år siden
#7 DarkLight 21 år siden
#8 chandler75 21 år siden
#9 DarkLight 21 år siden
#10 wiseguy 21 år siden