Jeg er ikke ude på at fornærme nogen, men de andre film han nævner kan jeg bestemt ikke se det sjove i, næsten alle af dem topper min liste over gyser-/horrorfilm, så Son of the Mask skal nok tydes som en skræmmende oplevelse. Hvilket var derfor jeg bad dig om at læse listen igennem igen. Men din distingverede film-smag har måske ikke plads til top-notch klassiske gys og horror film?
Da du så sagde, at du fandt en bunke af filmene sjove, så var der stor sandsynlighed for, at du også ville finde en film som Son of the Mask sjov, da den for mig ser ud til at kunne skræmme mig med dens elendighed.
[edit] og undskyld svartiden, faldt lige i søvn. Jeg Hader aftenvagt/morgenvagt kombinationen.[/edit]
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#21 Jeg er meget enig med dig i, at filmene - Son of the Mask undtaget - på Michael Andersens liste er større eller mindre mesterværker. Son of the Mask hører ingen steder hjemme på samme liste som de andre film uanset, hvordan man ser på det. Jeg troede faktisk, du nedgjorde de andre film - det var åbenbart bare en misforståelse.
Og, ja, jeg finder filmene sjove. Det er ikke så meget, at jeg finder dem komiske som, at jeg finder dem utroligt underholdende. Takashi Miike er en af mine yndlingsinstruktører, hans omtalte film falder i øvrigt ikke ind under gysergenren i mine øjne.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Ah, nej. Jeg elsker horror-/gyserfilm, kunne aldrig finde på at svine dem til.
Der er vel stor forskel på at være underholdende og at være sjov. Men igen, jeg vil nok heller ikke betragte de film som underholdende, men nærmere fascinerende og skræmmende. Og så er der jo også dem, der er direkte ubehagelige, såsom Cannibal Holocaust og Son of the Mask (den ene er ubehagelig på den fede måde, den anden på den knapt så fede måde).
Men nu er jeg kommet i humør til lidt horror, så der ryger nok lidt Argento på.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
1. Big Lebowski 2. Blues Brothers 3. Office Space 4. Holy Grail
... men det er ikke just den ultimative test. I kategorien "Smart" endte jeg ud over "Office Space" med "When Harry Met Sally" (som jeg bestemt ikke finder specielt morsom), da jeg ikke havde set en del af de andre film.
Austin Powers, Top Secret, Dr. Strangelove og Harry/Sally måtte altså lade livet i kvartfinalen, men jeg vil nu også meget nødigt vedkende mig andre end de to midterste af titlerne.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#21 dyg 21 år siden
Da du så sagde, at du fandt en bunke af filmene sjove, så var der stor sandsynlighed for, at du også ville finde en film som Son of the Mask sjov, da den for mig ser ud til at kunne skræmme mig med dens elendighed.
[edit] og undskyld svartiden, faldt lige i søvn. Jeg Hader aftenvagt/morgenvagt kombinationen.[/edit]
#22 nakalay 21 år siden
Og, ja, jeg finder filmene sjove. Det er ikke så meget, at jeg finder dem komiske som, at jeg finder dem utroligt underholdende. Takashi Miike er en af mine yndlingsinstruktører, hans omtalte film falder i øvrigt ikke ind under gysergenren i mine øjne.
#23 dyg 21 år siden
Der er vel stor forskel på at være underholdende og at være sjov. Men igen, jeg vil nok heller ikke betragte de film som underholdende, men nærmere fascinerende og skræmmende. Og så er der jo også dem, der er direkte ubehagelige, såsom Cannibal Holocaust og Son of the Mask (den ene er ubehagelig på den fede måde, den anden på den knapt så fede måde).
Men nu er jeg kommet i humør til lidt horror, så der ryger nok lidt Argento på.
#24 nakalay 21 år siden
#25 davenport 21 år siden
#26 rimmer 21 år siden
2. Ace ventura
3. Animal House
4. Princess bride
5. Dumb dumber
6. Ghostbusters
7. Annie Hall
8. Swingers
Men må sige at havde det været en anden opsætning så havde blazing saddles været nummer 3.
#27 filmz-Bruce 21 år siden
#28 dyg 21 år siden
#29 Tylerdurden 21 år siden
#30 filmz-yoshimura 21 år siden
2. Blues Brothers
3. Office Space
4. Holy Grail
... men det er ikke just den ultimative test. I kategorien "Smart" endte jeg ud over "Office Space" med "When Harry Met Sally" (som jeg bestemt ikke finder specielt morsom), da jeg ikke havde set en del af de andre film.
Austin Powers, Top Secret, Dr. Strangelove og Harry/Sally måtte altså lade livet i kvartfinalen, men jeg vil nu også meget nødigt vedkende mig andre end de to midterste af titlerne.