Gravatar

#1 Skeloboy 11 år siden

Nu har mig og min irriterende kæreste diskuteret alder et par gange med Buffy som eksempel.

Hvorfor er skuespillerne altid et par eller flere år ældre end deres roller i især High School serier?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3463482233] 11 år siden

Jeg har desværre ingen svar, men det er vist primært en amerikansk ting. Ser man fx. Degrassi-serierne, er skuespillerne den rette alder.

Det har også undret mig en del og nogle eksempler er virkelig slemme, som Beverly Hills 90210, hvor et par af skuespillerne var nær de 30, da serien startede.
Gravatar

#3 Skeloboy 11 år siden

#2 - det er så også ekstremt med især Gabrielle Carteris/Andrea

Jeg er kommet frem til, at det nok har noget at gøre med talentmassen og jura - det er bare lettere at arbejde med en myndig person, der kan skrive under på sine egne papirer.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#4 Slettet Bruger [3463482233] 11 år siden

Det kan være, at det bare er nemmere at arbejde med voksne mennesker i USA, men alligevel burde det ikke være så svært at finde folk omkring de 18, som kan spille de roller. I skandinaviske ungdomsfilm, er det typisk folk omkring den alder, der bare ser virkelig unge ud og er derfor mere overbevisende. Ikke kun pga. udseende, men også fordi 15-16 år ikke ligger dem så fjernt.
Gravatar

#5 gi-jones 11 år siden

Det er tricky at finde en skuespilsuddannet high-school elev. Der er virkelig langt imellem talentfulde børneskuespillere, og især teenagere er svære, fordi man bliver så selvbevidst i de år.

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Dog ikke tv-serier:

Danny Zuko, anslået alder i Grease: 18 år. Travolta alder: 24.

Marty McFly, anslået alder i BttF: 17 år. Michael J. Fox alder: 24.

Alexander:
Colin Farell alder: 28. Angelina Jolie alder: 29. Det var jo ok, hvis de var kærester, men nu var hun jo hans mor. Man hører om stakkels piger i slumkvarterer, der bliver mødre som 10 årige, men de slår ikke Angelina/Olympias, der fødte Colin/Alexander, da hun har 1 år.
Doctor Last Warning
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Gary Oldman i Dracula. Altså get real, Gary var jo ikke 400 år gammel! Hahaha
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: