Der har her for nyligt været vist en dokumentar omkring 18. maj urolighederne (1993). Man ser interviews med nogle politi folk og to demonstranter, hvoraf den ene blev lagt ned på jorde og spurgt om han huske benjamin. Den anden blev skudt i hovedet (kæben) og snakker MEGET sjællandsk.
Jeg tror at dokumentaren hedder "Skyd efter benene" men jeg er ikke helt sikker på det.
Men der er en sang som bliver spillet flere gange under dokumentaren, det er en rimeligt stille og rolig sang og det eneste jeg lige kunne høre at de sang var: Riot, oh riot. Riot, oh riot. Hvilket bare kørte på repeat tror jeg.
Mit spørgsmål er nu, er der nogle der ved hvad denne sang hedder? For jeg kan ikke finde det nogle steder og hvis jeg googler "Riot oh riot" kommer der blot alt muligt andet frem.
#1 bjarkemai 15 år siden
Man ser interviews med nogle politi folk og to demonstranter, hvoraf den ene blev lagt ned på jorde og spurgt om han huske benjamin. Den anden blev skudt i hovedet (kæben) og snakker MEGET sjællandsk.
Jeg tror at dokumentaren hedder "Skyd efter benene" men jeg er ikke helt sikker på det.
Men der er en sang som bliver spillet flere gange under dokumentaren, det er en rimeligt stille og rolig sang og det eneste jeg lige kunne høre at de sang var:
Riot, oh riot. Riot, oh riot.
Hvilket bare kørte på repeat tror jeg.
Mit spørgsmål er nu, er der nogle der ved hvad denne sang hedder? For jeg kan ikke finde det nogle steder og hvis jeg googler "Riot oh riot" kommer der blot alt muligt andet frem.
Tak på forhånd...