Forstår heller ikke at Da Vinci får så meget kritik. Kan det være fordi folk har en bog at forholde sig til først? Hvis den ikke lever op til bogen, så får den en masse dårlig kritik ellr hvad? Som film synes jeg ikke den skal tages for mere end den er, og set bort fra bogen så synes jeg det er en ganske underholdende blockbuster (En fy ord man ikke skal bruge medmindre der ikke er andre udveje) Er det forkert eller er "Da Vinci" og et dårlig film hvis man ser bort fra at den er lavet over en god bog?
PS. Fuck Blockbuster ;o)
"When people ask me if I went to film school I tell them, 'no, I went to films.'" -QT
Ja der er en bog at forholde sig til. Der er millioner af mennesker som har læst bogen og som har dannet sig ne mening om den.
Det er klart at en film, der bygger på det grundlag vil blive mødt med både kritik og spænding af folk, der fandt bogen spændende og/eller fascinerende. Problemet er bare, at filmen ikke dvæler ved, eller tager stilling til de problemstillinger, der bliver opstillet i bogen. Bogen er 70% snak. Og af al den snak skabes historien, som folk leves ind i.
Alt dette jappes igennem på ca 15 minutter i filmen, og der gives ingen chance for at man kan danne sig sin egen mening omkring det kontroversielle tema. Derfor fejler filmen overfor bogen. Skuespilmæssigt er der intet at klandre de involverede personer for. Hvis jeg skulle caste bogen inde i mit hoved havde jeg valgt præcis de samme skuespillere til hovedrollerne
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Jeg havde så læst bogen (Da Vinci Mysteriet) før jeg så filmen, så måske var det problemet med at få den overført der irriterede mig. Men det til side, så er filmen jo fyldt med dårlgie replikker, dåligt skuespil og en forvirrende handling (selv når man har læst bogen). Beklager OT, men jeg er ærgrer mig over den tid jeg spildte i biografen der.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Har heller ikke læst bogen (DVM) og var ikke specielt imponeret af filmen... Audrey Tatou skulle holde sig til at snakke fransk eller lære at tale engelsk mere overbevisende...
#31 filmz-Chemic 19 år siden
Er det forkert eller er "Da Vinci" og et dårlig film hvis man ser bort fra at den er lavet over en god bog?
PS. Fuck Blockbuster ;o)
#32 Spanner 19 år siden
Det er klart at en film, der bygger på det grundlag vil blive mødt med både kritik og spænding af folk, der fandt bogen spændende og/eller fascinerende. Problemet er bare, at filmen ikke dvæler ved, eller tager stilling til de problemstillinger, der bliver opstillet i bogen. Bogen er 70% snak. Og af al den snak skabes historien, som folk leves ind i.
Alt dette jappes igennem på ca 15 minutter i filmen, og der gives ingen chance for at man kan danne sig sin egen mening omkring det kontroversielle tema. Derfor fejler filmen overfor bogen. Skuespilmæssigt er der intet at klandre de involverede personer for. Hvis jeg skulle caste bogen inde i mit hoved havde jeg valgt præcis de samme skuespillere til hovedrollerne
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#33 Spanner 19 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#34 duuk74 19 år siden
#35 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg har ikke set filmen eller læst bogen, men den generelle holding har da været at det ikke er en god film, uanset om folk havde læst bogen eller ej.
Men hvis filmen ikke følger bogen specielt godt, så beder filmskaberne jo også selv om kritikken, især når det er så populær en bog.
#36 lagoni 19 år siden
#37 Skum 19 år siden
#38 tiny 19 år siden
Øh - hun spiller en fransk kvinde i filmen. Jeg ville finde det temmelig utoværdigt, hvis hun talte perfekt engelsk m amerikansk accent i DVM....
#39 Skum 19 år siden