Gravatar

#1 filmz-michaell 20 år siden

Det var godt nok lidt sent for mig at vise den tre timers lange Munich kl 12 om natten, men bortset fra det har jeg kun rosende ord om Steven Spielberg's nye film! Rigtig gode skuespilpræstationer (især Eric Bana) og dette er efter min mening Spielberg's bedste film, siden Saving Private Ryan. Jeg er meget overbevidst om at denne film nok skal blive nomineret mange gange ved Oscar udelingerne i år.
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#2 filmz-Martin Schou 20 år siden

Jeg må også tilstå, at jeg er en fan af filmen. Ja, den er lang, men det gør mig ikke så meget.

Der var ikke rigtigt noget at sætte en finger på i mine øjne. Nogle har brokket sig over, at det sætter Israel i et dårligt lys, men det synes jeg ikke, er relevant. Filmen forholder sig til en muligvis realistisk handlingsplan fra Israels side - en handlingsplan som, hvor retfærdig man end føler den er, er en man må kigge på fra et menneskeligt synspunkt. Det gør filmen glimrende i mine øjne.

Paranoiaen som kommer langsomt krybende ind i gruppen, deres langsomt skridende greb på deres "sjæl", deres menneskelighed. Det er gruppen er portræteret som normale mennesker frem for psykopater (upåvirkede af deres gerninger), gør den endnu stærkere. Hvad er det, man er i stand til som et civiliseret mennesker? Hvad sker der med en, når man træder ned i mudderet? "To defeat them, we have to think like them" mener jeg er et citat fra filmen, og det er meget rammende. Hvad sker der med dig, når du pludsålig tænker som de, du ønsker at dræbe? Kan du forholde dig normalt til simple ting som langsomt kørende biler, der tilsyneladende følger efter dig?

Lang, ja - men absolut tiden værd.
I'm not left-handed either.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 20 år siden

Lyder godt. Og der er ikke noget der hedder "lang", når en film er god. Kun alt for kort!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 filmz-michaell 20 år siden

#3 Hehe det er helt korrekt, men jeg er ikke god til at se film på tre timer kl. 12 om natten! Men trods det, kunne jeg alligevel ikke falde i søvn, da Munich holder spændningen oppe hele vejen igennem!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#5 Patriarch 19 år siden

Skal ind og se den her lige om lidt - glæder mig max!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: