Gravatar

#1 e-male 20 år siden

Jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med navnet på en film, jeg så for snart mange år siden.

Det her er rimelig spoiler om filmens handling, men det er stort set det eneste jeg kan huske fra den.

Det handler om en mand, han er vistnok maler, der på mystisk vis møder en ung kvinde gentagende gange. Ingen af hans venner eller bekendte kommer nogensinde til at se hende. Han prøver så at finde ud af hvem hun er og om hendes fortid.
Han ender med at tegne et vistnok meget kendt billede af hende. Han finder så ud af i slutningen at hun har været død i årevis. Jeg mener filmen slutter på et museum, hvor nogen mennesker står og betragter det billede han har lavet af hende.

Jeg mener at det var en sort/hvid amerikansk film muligvis fra før 1960'erne. Jeg er dog ikke helt sikker. Håber I kan fortælle mig hvad det er for en film.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#2 davenport 20 år siden

Bruce??
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 myggen 20 år siden

Jeg håber også nogen kommer på titlen, for den har jeg da også set, og nu er jeg blevet lidt nysgerrig.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#4 Patriarch 20 år siden

Det lyder meget som en Edgar Allan Poe novelle jeg engang læste... mener ihvertfald det var ham.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 Patriarch 20 år siden

Kommer lige i tanke om at novellen hedder The Oval Portrait og er Edgar Allan Poe
Gravatar

#6 filmz-vassago 20 år siden

Den er blevet filmatiseret, men det lyder ikke helt som den.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 Patriarch 20 år siden

Nej...men lyder bestemt inspireret af den.
Gravatar

#8 MadMartigan 20 år siden

I'm your huckleberry...
Gravatar

#9 e-male 20 år siden

Jeg ved jeg kan genkende billedet når jeg ser det. Hun sidder vistnok på en stol alene og kigger på maleren.

Edit: 8# det er vist ikke den, der er ikke noget med zombier eller spøgelser i, andet end at klimakset er til sidst hvor man finder ud af, at hun er død og at han har malet et spøgelse.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#10 e-male 20 år siden

jeg har søgt lidt inde under mystiske film på imdb og jeg er ikke sikker, men det kunne godt ligne den her.

Edit: Det er den! Den har fået rimelig gode anmeldelser, så måske er den endnu bedre end jeg husker. :)

Skriv ny kommentar: