Gravatar

#1 Popeye 20 år siden

Jeg søger titlen på følgende film:

En gyser - sikkert fra senfirserne. En familie flytter ind i et hus, og vil sætte det i stand. På væggen i stuen er der en plet, som de prøver at få væk. Men uanset hvor meget de prøver at få den væk, dukker den altid op igen.
Lidt senere i filmen, ser man moderen stå i kælderen og ordne vasketøj, da hun hører en af børnene kalde. Hun svarer men ingen respons. 3. gang der kaldes på hende, går hun op ad trappen, hvorefter hun igen hører en stemme, denne gang kommer den dog nedefra - lige præcis der, hvor hun har stået.

Hvis der er et kvikt hoved, som kan hjælpe mig, vil jeg være meget taknemmelig :)
...and then some
Gravatar

#2 chandler75 20 år siden

Dunno, men den lyder spooky :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 PlattFuss6.7 20 år siden

Jeg mener jeg har set den men kan ikke helt huske titlen

han det passe det er noget i stil med The "ghost of Canterey" men kan ikke finde noget på imdb
There's no money, there's no weed. It's all been replaced by a pile of corpses.
Gravatar

#4 MadMartigan 20 år siden

Er du sikker på den plet, ikke er en blodplet, og at den er for enden af en trappe...?
I'm your huckleberry...
Gravatar

#5 filmz-rupert giles 20 år siden

Hmm... den har jeg også set som knægt. Men jeg har på fornemmelsen, at den var del af en tv-serie. Måske en af de der gyser-serier, som DR sendte i firserne.

Men jeg kunne naturligvis tage fejl... :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#6 filmz-Bruce 20 år siden

Take your pick :) Det lyder rigtigt com Canterville Ghost, men der er lavet mange af dem :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Ikari 20 år siden

Hvis det er en blodplet, der bliver ved med at dukke op, vil det lyde meget som en filmatiseringen af Oscar Wildes "The Canterville Ghost", som har en lang række indspilninger på bagen - både tv-serier og film.
Gravatar

#8 Popeye 20 år siden

Tak for svarene.
The Canterville Ghost lyder ikke lige som den film, jeg søger. Der er intet komedieagtigt over den film jeg søger.
Det er en ganske alm. familie, som flytter ind i et ganske alm. hus.

Mht. pletten skal jeg ikke kunne sige om det er en blodplet. Men pletten er på en væg i en stue helt oppe ved loftet. De maler hen over den, og går ud af rummet, men da de vender tilbage er pletten der igen.

Jeg mener at man til sidst i filmen, hvor familien flytter igen, ser en skygge udenfor huset, som så skulle være gespensten. Skyggen er vel 1m høj.

Scenen hvor moren står i kælderen er jeg helt sikker på jvf. #1. Og den giver mig stadigvæk gåsehud, når jeg tænker på den.
...and then some
Gravatar

#9 dolphinfriendly 20 år siden

Tænker du ikke på "Darkness" med Anna Paquin? Det er om en familie der flytter til et hus i Spanien, hvor huset har en temmelig mørk historie...

Gravatar

#10 Popeye 20 år siden

Næppe....Jeg så den, da jeg var en bette knejt uden hår på brystet :)

Men hvis du har andre gode forslag, hører jeg dem gerne :)
Det irriterer mig at jeg ikke kan huske bare lidt af titlen, eller en af de medvirkende.
...and then some

Skriv ny kommentar: