Jeg søger titlen på en afrikansk film, jeg har lovet at skaffe til min veninde. Det eneste jeg ved om filmen er at den 90% sikkert er en afrikansk produktion. Og at skuespilleren er en af afrikas mest kendte/pobulære. Den er ca. 10 år gammel.... Og plottet omhandler nogle afrikanere som tar' med et tog til europa for at arbejde som "slaver/tjenere" fordi at de har hørt rige europæer rent faktisk giver deres hus dyr, for flere penge mad end de normalt får hjemme i afrika.
Har selv prøvet at gennemsøge imdb og via. google på alle leder og kanter, men har simpelthen ikke kunne finde noget. Men håbede lidt på en af jer måske kendte den eller havde hørt om den?
Jeg ved ikke helt om det er denne film der er den du leder efter,da jeg ikke kan huske helt hvad den handler om,men: "Yeelen" er det største "hit" afrikansk film har haft udenfor kontinentet. Filmen er lavet af Souleymane Cissé. Hvis dette ikke er filmen kan du måske finde frem til den film du leder efter ved at læse nogle anmeldelser af filmen på IMDB der muligvis nævner den film du leder efter eller ihvertfald andre afrikanske instruktører - så er det bare videre derfra.
Tak for hjælpen, men jeg har endnu ikke kunne spore mig frem til filmen, synes snart jeg har ledt IMDB tynd, men den må da gemme sig der et eller andet sted :)
Men hvis der er nogle som kan komme i tanke om noget der kan hjælpe så sig endelig til ....et bud på en titel, instkutør, skuespillere ...hvad ved jeg ...alle bud kan bruges :)
Tak for hjælpen, men jeg har endnu ikke kunne spore mig frem til filmen, synes snart jeg har ledt IMDB tynd, men den må da gemme sig der et eller andet sted :)
Men hvis der er nogle som kan komme i tanke om noget der kan hjælpe så sig endelig til ....et bud på en titel, instkutør, skuespillere ...hvad ved jeg ...alle bud kan bruges :)
Du må gå den hårde vej. Ind på cinematekts bibliotek og lån bøger om afrikansk film (eller bestil over Bibliotek.dk - hvis du bor langt væk eller ikke har lånerkort).
#1 filmz-Hawk 21 år siden
Jeg søger titlen på en afrikansk film, jeg har lovet at skaffe til min veninde.
Det eneste jeg ved om filmen er at den 90% sikkert er en afrikansk produktion. Og at skuespilleren er en af afrikas mest kendte/pobulære.
Den er ca. 10 år gammel....
Og plottet omhandler nogle afrikanere som tar' med et tog til europa for at arbejde som "slaver/tjenere" fordi at de har hørt rige europæer rent faktisk giver deres hus dyr, for flere penge mad end de normalt får hjemme i afrika.
Har selv prøvet at gennemsøge imdb og via. google på alle leder og kanter, men har simpelthen ikke kunne finde noget. Men håbede lidt på en af jer måske kendte den eller havde hørt om den?
#2 filmz-vassago 21 år siden
#3 Kalle Ferm 21 år siden
#4 PredatorX 21 år siden
#5 jessup 21 år siden
#6 filmz-Hawk 21 år siden
#7 filmz-Hawk 21 år siden
#8 PredatorX 21 år siden
#9 jessup 21 år siden
#10 davenport 21 år siden
Det kan næsten ikke være rigtigt, vi må igang alle...