Gravatar

#1 filmz-MiniJack E! 21 år siden

Hej Alle!
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med denne titel, da jeg har ledt efter den i mange år efterhånden.

Det er en tv serie som jeg så i starten af 90'erne på sverige 2. .. den er amerikansk.

Serien handler om en dreng som falder ned af et træhus og ryger i koma. han ryger så videre ind i en fantasi verden, hvor alle de mennesker som han kender fra den virkelig verden også er, bare som nogle andre.
Han skal nu forsøge at komme frem til et tårn som er meget langt væk og når han har fundet frem til det og samtidig har fundet nøglen til dens dør, så vil han vågne af komaet.
Man switcher hele tiden mellem virkelighed og fantasi, hvor man ser hans mor ved hans side på hospitalet og når han klassekammerater besøger ham.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig....

På forhånd tak
Gravatar

#2 Ikari 21 år siden

Som da du sidst postede dette indslag i 2004, kan jeg atter hjælpe dig. Jeg kan som sagt godt huske den serie, der kørte for en 10 år siden på både svensk og dansk tv.
Kan huske at det specielle ved den fantasiverden (Downworld) han havner i, er at alle beboere er børn - hvoraf mange er nogle han kender fra sit virkelige liv. På dansk/svensk hed serien "Rejsen i det ukendte".

Nu har det i mellemtiden lykkedes mig at finde frem til serien på imdb - navnet på den canadiske serie er "The Odyssey" :)

IMDb

Klik her for mere --> "The Odyssey" (på dansk, inkl. billeder)
Gravatar

#3 filmz-MiniJack E! 21 år siden

Mange tak for hjælpen... det var en ren forløsning og se og læse om den igen... :-)

Mange Mange Mange tak....

Skriv ny kommentar: