Gravatar

#1 akerman 17 år siden

Andre der har fået den set?

Jeg er lidt i chok - hvordan kan man lave verdens bedste film (Donnie Darko), og bagefter lave et totalt makværk som Southland Tales?
Gravatar

#2 martin_v 17 år siden

Helt igennem forfærdelig film! Utroligt man kan ramme så meget ved siden af. Det virker næsten som om, at Richard Kelly ville lave en dårlig film.
Gravatar

#3 The Insider 17 år siden

Jeg har altid betegnet Kelly som en døgnflue. Manden skrev jo også Domino.
War. War never changes.
Gravatar

#4 NightHawk 17 år siden

Nu kan jeg først udtale mig om den, når jeg får den set på DVD om ikke så forfærdelig længe, men det er nu ikke, som jeg har læst rundt omkring, en film der udelukkende kun får dårlige anmeldelser. Nogle hader den, mens andre ser den som et lille mesterværk.

Jeg er frisk på at gi' den en chance og et par gennemsyn, det blir man vist nød til så kringlet som den sku' være skruet sammen, og så må vi se om det er love or hate til den tid.

# 3 -

Er det ikke for tidligt at kalde ham en døgnflue. Enig i at Domino var usansynlig rædselsfuld, men det skyldes måske mere Tony Scotts mærværdige instruktion og bla. Kiera Knightlys hovedrystende ringe skuespilspræstation end Kellys manuskript. "Domino's historie fra det virkelige liv er jo ellers ret interessant, men det blir, imo, total ødelagt af Scotts MTV style.

Jeg vil da fortsat gi' Kelly en chance, når han kan lave så mesterlig en film som Donnie Darko. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5 rockysds 17 år siden

#4 Har du forresten fået læst indledningsbogen?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#6 The Insider 17 år siden

#4, jeg syntes virkelig også, Domino havde kraftige, manuskriptmæssige problemer - selvom filmens æstetik også var voldsomt anstrengende. Hverken karaktererne, replikkerne eller selve historien føltes rafinerede, og selvom jeg naturligvis ikke personligt vil bedømme Southland Tales, før jeg har set den, har størstedelen af de anmeldere, jeg respekterer, afskrevet den som en prætentiøs omgang ævl. Det må Kelly jo også selv have ment, ellers havde han vel holdt fast i sin oprindelige vision og ikke brugt uanede mængder tid på at klippe den om :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 NightHawk 17 år siden

# 5 -

Nej, ikke endnu. Men den blir bestilt inden så længe. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#8 rockysds 17 år siden

#7 Smid et par ord om den i tråden, når du får den læst ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#9 NightHawk 17 år siden

# 6 -

Jeg er enig i at manuskriptet sagtens med det forlæg ku' ha' været bedre, men imo var det nu mest af alt Scotts miserable tilgang til projektet, som var filmens alt overskyggende problem. :)

Mht. til Kellys lange recut procces ja så er det også noget, jeg er ret spændt på at se resultatet af. Jeg tror også ligsom dig, at han har haft sine problemer med historien, men at han måske været sikker nok på at det holdt alligevel i sin tid inden premieren i Cannes. Det gik jo som bekendt mindre godt og så er han nok kommet så meget i tvivl, gætter jeg på, ud over at være presset fra filmselskabet, at han, i stedet for at stå fast, har handlet lidt i panik og prøvet at skabe en film, som han har håbet på var mere tilgængelig for folk.

Den panikløsning har så, og det kan jeg jo så egenlig først sige når det blir muligt at se begge cuts, nok kun gjort filmen endnu mere forvirrende. Ligegyldigt hvad så er det en film der er snakket så meget om, så den nærmest allerede nu har fået en kultagtigt status og det gør mig blot endnu mere nysgerrig efter at se "Southland Tales".

Vi kan jo diskutere videre når den udkommer på R1 her d. 18/3. :)

# 8 -

Jep, det skal jeg nok gøre. Og jeg lover det ikke blir en længere roman. Skal nok prøve at gøre det forholsvis kort. :)
Gravatar

#10 rockysds 17 år siden

#9 Du styrer selv, hvor meget du skriver om den, jeg har ingen klager.
Så længe det er nok til, at jeg kan se, om den er mine hårdt tjente penge værd ;)

Skriv ny kommentar: