#1 21 år siden

Jeg har en dvd afspiller med digital (optisk) udgang. Mit lydkort i computeren har en indgang der hedder spdif og ligner umildbart en optisk indgang. Men er det nu også dette?
Vil det være muligt at overføre lyden fra dvd-afspilleren til computerens højtalere på denne måde?

Ps. ved godt dette indlæg burde have været under teknik.
Gravatar

#2 Scherlund 21 år siden

Ja det burde den, dog ville jeg lige tjekke din manual først da der er nogle lyd-kort som ikke understøtter alle kanaler på deres spdif indgang.
Gravatar

#3 filmz-herskegut 21 år siden

Kun hvis din spdif udgang, er en indgang.. Jeg har selv sådan en på mit bundkort, og det er altså kun en udgang :)

Så du kan, f.eks bruge powerdvd, til at se film på din computer, og have lyden i suround over dit suround anlæg :)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#4 Scherlund 21 år siden

Hvad er det for et lyd-kort foresten? Hvis jeg vidste det ville jeg kunne komme med et bedre svar. :)
Gravatar

#5 filmz-herskegut 21 år siden

Ved at på de nyere bundkort (2 år max) har der på de fleste været et onboard 6,1 kanals lydkost, som også har en spdif udgang.. faktisk topklasse lyd :)
Gravatar

#6 Scherlund 21 år siden

Jeg tror mere at det kp mener er at han/hun vil have lyden ind på maskinen og ikke ud. Men ja digital lyd fra computeren er nu en dejlig ting. Hvis bare min forstærker havde en digital indgang ville jeg være glad.
Gravatar

#7 filmz-vassago 21 år siden

På de fleste boards eller lydkort - kan man se om det er ind eller ud, ved at kigge lige omkring ind og udgangene - der er nogle 'lydbølger' og så en pil der peger ind eller ud af de bølger. Hvis du både har en optisk og en RCA/Phono S/PDIF, så har jeg hørt at det skulle være bedst at benytte sidstnævnte, da der er mindre konvertering.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

#8 21 år siden

Jeg vil have lyden ind på computeren. Jeg benytter følgende lydkort; http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=1...
På bagsiden af lydkortet er der spdif indgang og udgang.

Hvis det skulle have interresse for nogen er det en sony dvp-cx850d dvd afspiller med plads til 200 skiver..
Gravatar

#9 filmz-herskegut 21 år siden

Kan ikke se at der skulle være noget galt i at bruge spdif ingangen til lyd, hvis du skal have lyden ud igennem din pc højtalere. det er jo bare at vælge spdif som source, og ellers bare afspille som man nu normalt gør :)

Nu ved jeg ikke hvordan din opsætning er, men hvis du har et kort optisk kabel, så leg lidt med det - inden du køber et i den rigtige længe, bare for at se om det kan lade sig gøre, og man får et ordentlig resultat ud af det.
De koster jo kassen sådanne kabler :)
Gravatar

#10 Scherlund 21 år siden

Som herskegut siger, så burde der ikke være et problem. Kiggede lige lidt på dit lyd-kort og jeg kan ikke se at der skulle være nogle begrænsninger.

Bare husk at vælge den rigtige indgang på computeren og den rigtige udgang på afspilleren.

Skriv ny kommentar: