Så lige Spider-Man forleden og må sige at min værste frygt blev infriet. Den overdrevne brug af dårlig CGI ødelægger en del i filmen, som ellers er ok.
tsk tsk tsk... breakin' da laaaaaaw, breakin' da laaaaaaaaaw!! ;)
Ikke for at lyde hellig, men jeg syntes faktisk at VCD/DivX er lame... man da slet ikke vurdere en film ud fra det grundlag, specielt hvis det er en eller anden skod pirat-version der er optaget i Smørum-Nedrum landmands-bio!! Det er kvali'en da alt, alt, ALT for dårlig til...
For nu at citere en kendt filmanmelder "Husk, at film skal ses i biografen... specielt hvis det er en fransk!!" ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Jeg siger, en god film skal kunne holde til, at blive set på en 14" skærm med mono lyd. Det er manuskriptet, der er det vigtigste, og det vil man stadig kunne se på overnævnte skærm.
P.S. Jeg gider ikke, at se film på et 14" tv i dag, men var film ikke stadigvæk fede, da man var 12 år gammel, og ikke havde andet end et 14".
Han mener ikke at man skal synes at manuskriptet skal være fedt at læse, men at historien skal være det bærende i en film. Fuck alt det SFx og CGi, hvis historien ikke holder, er det bare visuelt gejl der er lige til at lukke op og sk*** i.
Man skal ikke lade sig forblænde af det visuelle ;) Det ser fedt ud de første par gange man ser en film, man filmen dør hen, hvis der ikke er en historie bag.
Det behøves ikke at være en mastermind story som i "Memento", en mere simpel historie kan oxo sagtens bære en stor film.
Ta' "Star Wars" som et eksempel, det er en forholdshvis simpel historie, den kan forstås af de fleste. Den er elsket af folk i alle aldre, derfor har filmen bestået i mere end snart 20 år. Hvis den havde haft et plot lig det i "The Fast And The Furious" så ville det bare være 12 timers tåbelig lyssværdskamp krydret med en stak babes, det kunne måske være underholdende de første 2 gange man ser det, men den vil ikke blive set 20 år senere.
Men det er jo bare min mening ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Vassago har ret når han siger, at man ikke skal lade sig blænde af det visuelle. Det var også min pointe med min lille tese om 14"eren med mono lyd. Når man sidder i biffen og bliver bombarderet af det visuelle, kan man komme til at "glemme" indholdet (historien) og stadig syntes det var en god film. Det kan man ikke på 14"eren. Der er ikke noget til at distrahere dig og derfor kommer manuskriptet tydeligere frem.
Er det kun mig, der er "kommet" til at købe en DVD, fordi den var fed da jeg så den første gang, og sidenhen står den bare på reolen og samler støv?
Og ja, The Matrix er ikke kun fede sfx, der er faktisk en historie. Måske er det derfor folk stadig ser og snakker om den.
#1 Toranaga 23 år siden
#2 filmz-Daniel_Logan 23 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#3 filmz-Bitcho 23 år siden
Så den også i weekenden. Fed film, fede effekter, men den holder på en eller anden måde alligevel ikke helt.
#4 azathoth 23 år siden
Ikke for at lyde hellig, men jeg syntes faktisk at VCD/DivX er lame... man da slet ikke vurdere en film ud fra det grundlag, specielt hvis det er en eller anden skod pirat-version der er optaget i Smørum-Nedrum landmands-bio!! Det er kvali'en da alt, alt, ALT for dårlig til...
For nu at citere en kendt filmanmelder "Husk, at film skal ses i biografen... specielt hvis det er en fransk!!" ;)
#5 Michael Andersen 23 år siden
P.S. Jeg gider ikke, at se film på et 14" tv i dag,
men var film ikke stadigvæk fede, da man var 12 år gammel,
og ikke havde andet end et 14".
#6 filmz-Daniel_Logan 23 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#7 filmz-vassago 23 år siden
Man skal ikke lade sig forblænde af det visuelle ;) Det ser fedt ud de første par gange man ser en film, man filmen dør hen, hvis der ikke er en historie bag.
Det behøves ikke at være en mastermind story som i "Memento", en mere simpel historie kan oxo sagtens bære en stor film.
Ta' "Star Wars" som et eksempel, det er en forholdshvis simpel historie, den kan forstås af de fleste. Den er elsket af folk i alle aldre, derfor har filmen bestået i mere end snart 20 år.
Hvis den havde haft et plot lig det i "The Fast And The Furious" så ville det bare være 12 timers tåbelig lyssværdskamp krydret med en stak babes, det kunne måske være underholdende de første 2 gange man ser det, men den vil ikke blive set 20 år senere.
Men det er jo bare min mening ;)
#8 filmz-Bitcho 23 år siden
Den SVCD af Spiderman er virkeligt pænt lavet. Og på et 32" fjerner med god lyd kan man sku sagtens vurdere filmen.
Men ja film skal helt klart ses i biffen, men jeg er nu glad for jeg ikke brugte 70 kr på den. Meget glad.
B
#9 Michael Andersen 23 år siden
og derfor kommer manuskriptet tydeligere frem.
Er det kun mig, der er "kommet" til at købe en DVD, fordi den var fed da jeg så den første gang, og sidenhen står den bare på reolen og samler støv?
Og ja, The Matrix er ikke kun fede sfx, der er faktisk en historie. Måske er det derfor folk stadig ser og snakker om den.