Jeg har tænkt lidt over titlen på Star Wars ep. 1 "The Phantom menace" - Men hvad hentyder titlen til? Er det Sith'erne? Og den danske "Den usynlige fjende", hvad er meningen med den?!
"Como estan, bitches?" homo proponit sed Deus disponit www.haddock100.com
Altså, min fortolkning er at det er sitherne; 'At last we will reveal ourselves for the jedi. At last we will have revenge.' (Darth Maul)
Derudover tror jeg da helt klart der er tænkt over fra skabernes side, at titlen også passer godt til Anakins kommende forvandling. Men da Ep1 ikke omhandler hans forvandling, tror jeg bestemt mere det er hentydet til at Jedirådet opdager at sitherne ikke er udryddet som antaget gennem MANGE år.
Hmm... For mig er der ikke den store forbindelse mellem "Phantom Menace" og 'forvandling'. Titlen passer da nemlig godt til Anakin, da han endnu ikke er blevet overtaget af ondskaben, men derimod er en usynlig (men kommende) trussel.
#1 filmz-Koenig 20 år siden
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#2 DarkLight 20 år siden
#3 JannikAnd 20 år siden
#4 kill the bills 20 år siden
#5 DarkLight 20 år siden
#6 JannikAnd 20 år siden
#7 filmz-Bruce 20 år siden
#8 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 Slettet Bruger [1654231812] 20 år siden
'At last we will reveal ourselves for the jedi. At last we will have revenge.' (Darth Maul)
Derudover tror jeg da helt klart der er tænkt over fra skabernes side, at titlen også passer godt til Anakins kommende forvandling. Men da Ep1 ikke omhandler hans forvandling, tror jeg bestemt mere det er hentydet til at Jedirådet opdager at sitherne ikke er udryddet som antaget gennem MANGE år.
#10 JannikAnd 20 år siden
Hmm... For mig er der ikke den store forbindelse mellem "Phantom Menace" og 'forvandling'. Titlen passer da nemlig godt til Anakin, da han endnu ikke er blevet overtaget af ondskaben, men derimod er en usynlig (men kommende) trussel.