Gravatar

#1 filmz-Koenig 20 år siden

Jeg har tænkt lidt over titlen på Star Wars ep. 1 "The Phantom menace" - Men hvad hentyder titlen til? Er det Sith'erne? Og den danske "Den usynlige fjende", hvad er meningen med den?!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#2 DarkLight 20 år siden

Jeg tror titlen refererer til Emperor, som arbejder imod oprørerne uden at give sig til kende.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 JannikAnd 20 år siden

Eller måske bare Anakin. Den uskyldige dreng, der snart vil blive indbegrebet af ondskab.
Gravatar

#4 kill the bills 20 år siden

Det er da sith'erne, der angreber efter at have holdt sig skjult.
Gravatar

#5 DarkLight 20 år siden

"Det skjulte trusel" er sq da the emperor. period.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 JannikAnd 20 år siden

Okay. The boss has spoken.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 20 år siden

Det er crew'ets betegnelse for Lucas.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 elwood 20 år siden

hmm findes der en udgave af plakaten med Anakin fra episode 1, men hvor det er George Lucas skygge man ser, mener jeg har set en engang.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 Slettet Bruger [1654231812] 20 år siden

Altså, min fortolkning er at det er sitherne;
'At last we will reveal ourselves for the jedi. At last we will have revenge.' (Darth Maul)

Derudover tror jeg da helt klart der er tænkt over fra skabernes side, at titlen også passer godt til Anakins kommende forvandling. Men da Ep1 ikke omhandler hans forvandling, tror jeg bestemt mere det er hentydet til at Jedirådet opdager at sitherne ikke er udryddet som antaget gennem MANGE år.
Gravatar

#10 JannikAnd 20 år siden

Hmm... For mig er der ikke den store forbindelse mellem "Phantom Menace" og 'forvandling'. Titlen passer da nemlig godt til Anakin, da han endnu ikke er blevet overtaget af ondskaben, men derimod er en usynlig (men kommende) trussel.

Skriv ny kommentar: