Jeg har nu købt Panasonic px80 - venter blot på at få den leveret. (glæder mig som en hest, jvf Casper og Mandrilaftalen). Men ak og ve - panasonics vægbeslag koster jo en krig.
Jeg har set at Harald Nyborg har et beslag til 250 kr. for tiden. Er der nogen der har erfaring med det beslag? Er det sikkert nok og kan de bruges til de fleste modeller? Det kan ses på side 54 i deres katalog der er at finde her: http://www.harald-nyborg.dk/download.asp?n=10
HDMI Er der forskel på HDMI-kabler? Ved gammeldags analoge forbindelser bliver signalet jo svagere des længere det er og desto dårligere kablet er. Men med HDMI burde det jo være anderledes, eftersom det er digitalt. Er der kvalitetstab ved et langt HDMI-kabel? Eller hvad sker der hvis man samler et par kabler via en switch boks eller lignende?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Hvis du kan undgå at samle kabler vil der nok være tilrådeligt, jeg har f.eks syncproblemer pga det, ikke lyd- eller billedmæssigt - men en projektor der af og til fucker op fordi den mister sync'en kortvarigt.
Man behøver måske ikke at købe et til flere tusind kroner, men der er en synlig forskel på helt billige kabler og kabler der er bare lidt dyrere. De helt billige er f.eks ikke "godkendt" til højere opløsninger end 576 linier, så ok til alm. DVD, dermed ikke sagt at de ikke kan klare f.eks 720p, der kan måske bare være støj eller lign.
Jeg så for nyligt en test af helt billige HDMI kabler og så nogle ret dyre. De kunne ikke måle forskel på dem, før de kom op på 5-7 meter (så vidt jeg husker). Selvfølgeligt er de dyre kabler meget bedre afskærmet end de billige.
Vægbeslaget fra Harald Nybord skulle være rigtig godt. Jeg har set flere brugere på recordere.dk, der anbefaler det. Tror også selv jeg køber det inden længe.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#3: Men er de så bare testet på en alm. dvd-afspillere (576 liner), eller med f.eks en BD-afspiller der kører 1080p? Længde på kabler har meget at sige, det samme med afskærmning - og der kan de billige slet ikke være med.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#4 - Det var 1080p, ellers ville den ikke give meget mening :) Og jeg er helt enig, de dyre kabler vinder, når det kommer til lange kabler og med hensyn til afskærmningen.
Jeg har selv 3 korte Supra kabler, som jeg fik med min receiver. Og jeg kan ikke se forskel på dem og mit billige Bilka-kabel. De er så også kun 2 meter lange, da jeg testede dem var der heller ikke andre forstyrrende kabler. Det ser måske lidt anderledes ud nu, hvor jeg har fået trukket kabler til alle mulige andre ting.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Ih, tak for al den gode information. :) Jeg må lige se til det med HDMI-kablerne... det er jo lidt pebret hvis man skal have lange kabler. Men vægbeslaget fra Harald Nyborg køber jeg så. :-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
#1 Kalle Ferm 17 år siden
Jeg har set at Harald Nyborg har et beslag til 250 kr. for tiden. Er der nogen der har erfaring med det beslag? Er det sikkert nok og kan de bruges til de fleste modeller?
Det kan ses på side 54 i deres katalog der er at finde her: http://www.harald-nyborg.dk/download.asp?n=10
HDMI
Er der forskel på HDMI-kabler? Ved gammeldags analoge forbindelser bliver signalet jo svagere des længere det er og desto dårligere kablet er. Men med HDMI burde det jo være anderledes, eftersom det er digitalt. Er der kvalitetstab ved et langt HDMI-kabel?
Eller hvad sker der hvis man samler et par kabler via en switch boks eller lignende?
#2 filmz-vassago 17 år siden
Man behøver måske ikke at købe et til flere tusind kroner, men der er en synlig forskel på helt billige kabler og kabler der er bare lidt dyrere. De helt billige er f.eks ikke "godkendt" til højere opløsninger end 576 linier, så ok til alm. DVD, dermed ikke sagt at de ikke kan klare f.eks 720p, der kan måske bare være støj eller lign.
Supra er rigtig gode: http://www.av-connection.dk/?ML=785
#3 dyg 17 år siden
Vægbeslaget fra Harald Nybord skulle være rigtig godt. Jeg har set flere brugere på recordere.dk, der anbefaler det. Tror også selv jeg køber det inden længe.
#4 filmz-vassago 17 år siden
#5 dyg 17 år siden
Jeg har selv 3 korte Supra kabler, som jeg fik med min receiver. Og jeg kan ikke se forskel på dem og mit billige Bilka-kabel. De er så også kun 2 meter lange, da jeg testede dem var der heller ikke andre forstyrrende kabler. Det ser måske lidt anderledes ud nu, hvor jeg har fået trukket kabler til alle mulige andre ting.
#6 Kalle Ferm 17 år siden
Jeg må lige se til det med HDMI-kablerne... det er jo lidt pebret hvis man skal have lange kabler.
Men vægbeslaget fra Harald Nyborg køber jeg så. :-)