1. Når i anmelder en dvd udgivelse, er det så en i selv køber?
2. Eller sender distributøren et anmelder eksemplar til jer?
3. I så fald, skal i så sende anmelder eksemlparet tilbage efter anmeldelsen, eller får i lov til at beholde udgivelsen, når i er færdige med anmeldelsen?
Nu ved jeg ikke med Filmz. Men normalt får man dvd'erne stillet til rådighed og også lov til at beholde dem bagefter.
Det er dog ikke altid fuldstændige udgaver. Man kan sagtens få noget tilsendt, der ligner en dvd-r i et plastichylster. Det kommer lidt an på, hvem selskabet er, og hvor lang tid i forvejen man skal bruge eksemplaret. Jeg har en hel stak anmelderkopier liggende uden covers, fordi de enten ikke var trykt, da jeg fik skiven, eller også fordi selskabet har fjernet det, så anmelderne ikke sælger dem videre. Nogle gange får man coveret, men mangler så til gengæld en booklet e.l.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
I starten skulle anmelderne ofte sende dvd'erne retur, men nu har Filmz nået en størrelse, hvor vi har meldt ud, at vi ikke gider bruge tid på det.
Langt de fleste dvd'er er heldigvis originaler, og anmelderne skriver sig hver måned på hvilke titler, de gerne vil kigge på. Derudover er der nogle af selskaberne, der automatisk sender de ting ud, de gerne vil have anmeldt, eller sågar sender hele deres katalog automatisk. Anmelderne kigger så på de ting, de har tid og lyst til - resten ryger over i en bunke.
Der er dog enkelte selskaber, der ikke vil sende anmelder-eksemplarer ud, eller kun vil sende sikkerhedskopier ud, hvor der er "vandmærke" eller kode henover billedet. Sådanne dvd'er vil vi principielt heller ikke anmelde.
Som Le Samouraï skriver, har det også noget at gøre med, hvornår man skal bruge screenerne. Filmz kan vente med at bringe anmeldelserne, til efter filmene er udkommet, så selskaberne har ikke nogen undskyldning for ikke at sende originalerne - med mindre de er nærrige.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Hvor mange får i så i alt på en måned? Det må da kunne blive en ordentlig stak. Er i egentlig forpligtet til at anmelde en film i har modtaget, eller er det op til jer selv?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Vi er forpligtiget (moralsk) til at anmelde det vi har forespurgt/rekvireret, men hvis et selskab sender en dvd omkring partering af rådyr og andre jagt-fif, så er det ikke sikkert at vi kan finde tiden, når der er så meget andet der ville have større interesse for vores brugere.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 Bobby Singer 18 år siden
1. Når i anmelder en dvd udgivelse, er det så en i selv køber?
2. Eller sender distributøren et anmelder eksemplar til jer?
3. I så fald, skal i så sende anmelder eksemlparet tilbage efter anmeldelsen, eller får i lov til at beholde udgivelsen, når i er færdige med anmeldelsen?
#2 filmz-Whitetrash 18 år siden
#3 cansi 18 år siden
seriøst?, det bliver mellem os og de andre 5000 besøgende
#4 Bobby Singer 18 år siden
Nååå...! Det forklarer jo en hel del.
#5 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Det er dog ikke altid fuldstændige udgaver. Man kan sagtens få noget tilsendt, der ligner en dvd-r i et plastichylster. Det kommer lidt an på, hvem selskabet er, og hvor lang tid i forvejen man skal bruge eksemplaret. Jeg har en hel stak anmelderkopier liggende uden covers, fordi de enten ikke var trykt, da jeg fik skiven, eller også fordi selskabet har fjernet det, så anmelderne ikke sælger dem videre. Nogle gange får man coveret, men mangler så til gengæld en booklet e.l.
#6 filmz-Whitetrash 18 år siden
#7 chandler75 18 år siden
Langt de fleste dvd'er er heldigvis originaler, og anmelderne skriver sig hver måned på hvilke titler, de gerne vil kigge på. Derudover er der nogle af selskaberne, der automatisk sender de ting ud, de gerne vil have anmeldt, eller sågar sender hele deres katalog automatisk. Anmelderne kigger så på de ting, de har tid og lyst til - resten ryger over i en bunke.
Der er dog enkelte selskaber, der ikke vil sende anmelder-eksemplarer ud, eller kun vil sende sikkerhedskopier ud, hvor der er "vandmærke" eller kode henover billedet. Sådanne dvd'er vil vi principielt heller ikke anmelde.
Som Le Samouraï skriver, har det også noget at gøre med, hvornår man skal bruge screenerne. Filmz kan vente med at bringe anmeldelserne, til efter filmene er udkommet, så selskaberne har ikke nogen undskyldning for ikke at sende originalerne - med mindre de er nærrige.
#8 davenport 18 år siden
Er i egentlig forpligtet til at anmelde en film i har modtaget, eller er det op til jer selv?
#9 filmz-vassago 18 år siden
#10 DarkLight 18 år siden