#1 Såvidt vides ja og ja! Der er to sider på en sådan disk. Det betyder selvfølgelig, at man skal være ekstra påpasselig med ridser. Departed og Children of Men har der været problemer med. Angiveligt pga. tykkelsen af disken, hvilket skulle være løst nu og Universal smider nye combo'er i trykken og de gamle kan byttes. Combo'er sælger dog ikke godt. Ser ud som om folk ikke vil betale den ekstra pris, hvorfor det ser ud som om, at man også vil lave enkelt HD udgaver fremover.
Der skulle ikke gå noget af kvaliteten. HD siden kan være to lags, dvs op til 30GB. Men jeg ville ikke købe en combodisk, som kun var enkeltlags 15GB på HD siden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Tak for svaret, drenge. Havde bare pønset på at købe "The Fountain", men har ingen umiddelbare planer om at købe en HD-afspiller, før markedet er større, og der udgaves andet end box office-film.
#4 Forståeligt! Det er ikke just de bedste titler til HD, som udkommer. Vil tro 1 til 5-10 er formatet værd. Når Criterion går HD vejen, så er det jo ligesom Nirvana åbner sig.
Der findes en LG afspiller, som afspiller begge formater. Den er ikke særlig god.
Der kommer en Samsung afspiller, som ligeledes afspiller begge formater. Men den bliver dyr. Forvent en pris mellem 10-14K i Danmark.
Jep! Formatkrigen afholder HD fra at vinde udbredelse. Lige nu er både Blu-Ray og HD-DVD obskuriteter, salgstals mæssigt. Det bedste ville være, om dette fortsatte i en rum tid endnu og ingen fik succes og alle begyndte at tabe penge og de blev tvunget til at "fusionere" for at få gang i HD markedet.
#1 JannikAnd 18 år siden
Da jeg er lidt af en HD/Blu Ray spade, har jeg et par spørgsmål vedr. Combo:
- Kan en disk i dette formatet spilles på en normal og dødelig DVD afspiller - såvel som på en HD?
- I så fald, hvor meget kvalitet går tabt i HD-udgaven?
All my love,
Jannik
#2 filmz-Kadann 18 år siden
fidusen ved HD DVD combo er, at den ene side af skiven er en DVD9 og den anden side af skiven er en HD DVD.
Skiven kan afspilles i både en DVD og en HD DVD afspiller og der går intet tabt i forhold til HD-udgaven.
Jeg har selv et par stykker af den slags udgivelser.
#3 filmz-Bruce 18 år siden
Der skulle ikke gå noget af kvaliteten. HD siden kan være to lags, dvs op til 30GB. Men jeg ville ikke købe en combodisk, som kun var enkeltlags 15GB på HD siden.
#4 JannikAnd 18 år siden
#5 filmz-Bruce 18 år siden
#6 JannikAnd 18 år siden
Finder denne krig om markedet frustrerende, hvilket også er årsagen til mit manglende kendskab inden for området.
#7 filmz-Bruce 18 år siden
Der kommer en Samsung afspiller, som ligeledes afspiller begge formater. Men den bliver dyr. Forvent en pris mellem 10-14K i Danmark.
Jep! Formatkrigen afholder HD fra at vinde udbredelse. Lige nu er både Blu-Ray og HD-DVD obskuriteter, salgstals mæssigt. Det bedste ville være, om dette fortsatte i en rum tid endnu og ingen fik succes og alle begyndte at tabe penge og de blev tvunget til at "fusionere" for at få gang i HD markedet.
#8 JannikAnd 18 år siden
Har for resten netop investeret i to combo'er: The Fountain og Children of Men - mest for at lette min nysgerrighed vedr. diskene.