Da jeg ved at en del af jer herinde har en interesse i filmmusik, tænkte jeg at der måske var en enkelt eller to imellem som kunne hjælpe.
Jeg leder efter et bestemt tema fra Star Trek, som bl.a. bliver brugt i små doser i "First Contact", når Worf kommer på skærmen. Jeg mener også at det er brugt i andre sammenhæng i enten filmene eller serierne, når der har optrådt klingons.
Kan man få fat i dette tema og i så fald, hvilken skive skal man købe?
Du har næsten selv svaret på det :) Det er Goldsmiths Klingon-tema fra "Star Trek: The Motion Picture", som senere i forbindelse med "First Contact" også blev Worfs tema.
Den fedste version af temaet kan høres i åbningsslaget i den første film (og findes også på soundtracket), men den mere stilfærdige udgave, som du leder efter, findes på soundtracket til "First Contact" og optræder bl.a. i nummeret "Temporal Wake".
Men nu vi er ved emnet. Jeg kan ved de forskellige onlineforhandlere ikke umiddelbart finde "First Contact" soundtracket... Nogen der har fundet den et sted? og billigt?
Edit: fandt det på amazon, men det er bestemt ikke særlig billigt.
#1 filmz-Kadann 19 år siden
Da jeg ved at en del af jer herinde har en interesse i filmmusik, tænkte jeg at der måske var en enkelt eller to imellem som kunne hjælpe.
Jeg leder efter et bestemt tema fra Star Trek, som bl.a. bliver brugt i små doser i "First Contact", når Worf kommer på skærmen. Jeg mener også at det er brugt i andre sammenhæng i enten filmene eller serierne, når der har optrådt klingons.
Kan man få fat i dette tema og i så fald, hvilken skive skal man købe?
#2 Michael Andersen 19 år siden
Den fedste version af temaet kan høres i åbningsslaget i den første film (og findes også på soundtracket), men den mere stilfærdige udgave, som du leder efter, findes på soundtracket til "First Contact" og optræder bl.a. i nummeret "Temporal Wake".
#3 filmz-Kadann 19 år siden
#4 filmz-vassago 19 år siden
#5 filmz-Kadann 19 år siden
Takker mr. Andersen. :)
#6 Michael Andersen 19 år siden
Soundtracket til "First Contact" er lyttemæssigt det mest tilgængelig, men soundtracket til den første film er klart det mest imponerende. Velbekom :)
#7 maniac 19 år siden
Edit: fandt det på amazon, men det er bestemt ikke særlig billigt.
#8 Michael Andersen 19 år siden
#9 davenport 19 år siden
http://www.varesesarabande.com/details.asp?pid=302...
#10 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"