For nylig var der en diskussion om Star Wars, hvor der bl.a. blev snakket om en evt. udgivelse af episode 7-9, hvilket tilsyneladende ikke kommer til at finde sted - ihvertfald ikke hvis Lucas selv skal lave dem.
Dette indlæg handler imidlertid slet ikke om 7-9, men derimod om den historie der ligger forud for hele sagaen, altså fra de første mørke Jedier ser lyset, til Darth Bane omstrukturerer deres orden til "always two there are, a master and an apprentice".
Hvis man vel at mærke er til sådan noget, så er de eksisterende 6 film fantastisk gode (selv om nogle bliver kritiseret mere end andre) - men ikke desto mindre synes jeg, at der ligger et fremragende tema i forhistorien, og da de dækker en periode på 7.000 år, skulle der vist nok være stof til mindst en trilogi (som i øvrigt ikke vil minde ret meget om de andre i deres handling, hvis det var tilfældet, kunne det jo godt gå hen og blive en kliché).
Jeg kunne forestille mig 4 film:
1) Hundred Years Darkness, hvor den første dark Jedi ser dagens lys...øh...mørke?! 2) Great Hyperspace War, 5.000 BBY, hvor den første krig mellem den stadig unge (og spinkle) republik og de mørke Jedi finder sted. 3) Great Sith War, 4.000 BBY, der lægger kimen til den nye struktur i Sith-ordenen, og 4) Banes Order, 1.000 BBY, der omstrukturerer Sith-ordenen til den, vi kender fra filmene.
Lyder det helt skørt det her? I så fald har jeg nok set for meget Star Wars... ;-)
Personligt ville jeg være meget intereseret i en filmatisering af tiden omkring kotorspillene. Gad sgu godt se Revan Vs. The Mandalorians. Altså så længde ikke var Lucas der instruerede. Eller redigerede. Eller havde nogen som helst indflydelse på film(ene).
Ingen kommer til at lave film i SW franchisen uden han har sine beskidte fingre med. Jeg har faktisk også prøvet kotor spillene og fandt dem da relativt underholdene i starten.
Ved sgu ikke hvem der ville være rigtig til sådan et job - men med den rigtige instruktør kunne det blive nogle interessante afsnit - efter min mening har Lucas lidt erklæret fallit ved at lave de 3 sidste, så for min skyld så bare lav det til en serie :)
#1 filmz-brufnus 18 år siden
Dette indlæg handler imidlertid slet ikke om 7-9, men derimod om den historie der ligger forud for hele sagaen, altså fra de første mørke Jedier ser lyset, til Darth Bane omstrukturerer deres orden til "always two there are, a master and an apprentice".
Hvis man vel at mærke er til sådan noget, så er de eksisterende 6 film fantastisk gode (selv om nogle bliver kritiseret mere end andre) - men ikke desto mindre synes jeg, at der ligger et fremragende tema i forhistorien, og da de dækker en periode på 7.000 år, skulle der vist nok være stof til mindst en trilogi (som i øvrigt ikke vil minde ret meget om de andre i deres handling, hvis det var tilfældet, kunne det jo godt gå hen og blive en kliché).
Jeg kunne forestille mig 4 film:
1) Hundred Years Darkness, hvor den første dark Jedi ser dagens lys...øh...mørke?!
2) Great Hyperspace War, 5.000 BBY, hvor den første krig mellem den stadig unge (og spinkle) republik og de mørke Jedi finder sted.
3) Great Sith War, 4.000 BBY, der lægger kimen til den nye struktur i Sith-ordenen, og
4) Banes Order, 1.000 BBY, der omstrukturerer Sith-ordenen til den, vi kender fra filmene.
Lyder det helt skørt det her? I så fald har jeg nok set for meget Star Wars... ;-)
#2 loki 18 år siden
#3 filmz-grev_michal 18 år siden
Altså never :D
Ingen kommer til at lave film i SW franchisen uden han har sine beskidte fingre med. Jeg har faktisk også prøvet kotor spillene og fandt dem da relativt underholdene i starten.
Ved sgu ikke hvem der ville være rigtig til sådan et job - men med den rigtige instruktør kunne det blive nogle interessante afsnit - efter min mening har Lucas lidt erklæret fallit ved at lave de 3 sidste, så for min skyld så bare lav det til en serie :)